Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hva faen skal jeg gjøre med han? Nå har han holdt på i godt over en uke og er så dritings og dehydrert at svetten spruter. Han ser helt jævlig ut. Han nekter å drikke vann og skal bare ha sprit, vin og øl. Har lyst å skrive mye, men orker rett og slett ikke.

Ligger spy i stuen og i gangen, stinker alkohol. Har egentlig lyst å bare skampryle krapylet og binde han fast i et tre til han er edru, men det er vel kanskje ikke så lurt.

Hva kan jeg gjøre for å stoppe han å drikke så innmari mye? Regner med politiet gir godt faen i han, og gidder ikke bruke tid på å kaste han i fyllearresten. Ikke har han gjort noe galt annet enn å være en plage og fyllik heller. Anonym poster: 66667952c30b5a7a6dd32bd0a9e13450

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å snakke med noen andre i familien om problemet?

Om det ikke er aktuelt så finnes hjelpelinjer du kan ringe å prate med angående hjelp.

Rus-telefonen for foreldre og ungdom: 08588

Du kan også prøve å prate med din far om det? Kanskje få han til å ringe inn til Anonyme Alkoholikere?

Tlf: 911 77 770

• Liker 4
Lenke til kommentar

Menneskekroppen er et veldig seigt instrument så hvis han ikke har holdt det gående i 20år så dør han nok ikke helt uten videre.

Det høres også ut som han er periodedranker og da er han vel muligens en grei kar i mellom sjøslaga, men det må TS svare på.

Lenke til kommentar

Jeg var på byen for en stund siden hvor jeg da møtte en alkoholiker, og han har holdt på slik en god stund. Det viser seg senere at denne karen er faren til en jeg kjenner til, sønnen hans er da samme alder som meg.

Jeg ble ganske sint og opprørt over at han kunne holde på slik når han har en sønn på samme alder som meg. Så jeg snakket til han med sint stemme og fortalte han om alle verdiene i livet han kaster vekk, og at han har en sønn som burde ha sett opp til han. Forklarte at han er en far og burde ta hensyn til sønn, og ingen liker slike folk blablabla.

Det fungerte faktisk, han er nå på avrusning.

Så hadde jeg vært deg, ville jeg sagt det med en sint tone og forklart hva han ødelegger for deg og han selv. Men selvsagt så er det ikke alle som tar dette til seg, og burde kanskje blitt sendt avsted på tvangsavrusning :-)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg var på byen for en stund siden hvor jeg da møtte en alkoholiker, og han har holdt på slik en god stund. Det viser seg senere at denne karen er faren til en jeg kjenner til, sønnen hans er da samme alder som meg.

Jeg ble ganske sint og opprørt over at han kunne holde på slik når han har en sønn på samme alder som meg. Så jeg snakket til han med sint stemme og fortalte han om alle verdiene i livet han kaster vekk, og at han har en sønn som burde ha sett opp til han. Forklarte at han er en far og burde ta hensyn til sønn, og ingen liker slike folk blablabla.

Så hadde jeg vært deg, ville jeg sagt det med en sint tone og forklart hva han ødelegger for deg og han selv. Men selvsagt så er det ikke alle som tar dette til seg, og burde kanskje blitt sendt avsted på tvangsavrusning :-)

Damn, run for president son

Lenke til kommentar

Og siden vi snakker om alkoholisme så er sjansen enorm for at han sprekker etter avrusing.

Alkoholisme er veldig komplekst og vanskelig og behandle.

Lenke til kommentar

Føler me deg mann, er selv 27år gammel med en alkoholisert far. Jeg var heldig å ble skjerma veldig tidlig av min fantastiske mor som flytta fra han da jeg var 5 år gammel. 22år senere er han fortsatt på akkurat samme stien han var da vi bodde hos han. Det eneste du kan gjøre er å tenke på deg selv og flytte fra ham. Sende han på avrusning/rehab er et sjansespill med ikke alt for gode odds. Det er somregel ikke selve alkoholen som er rota til misbruket, men andre problemer de prøver å rømme fra med hjelp av alkoholen.

Ønsker deg virkelig en lysere fremtid og håper ting ordner seg for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...