Gå til innhold

Trådløs lading av Galaxy S III er utsatt

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig fordelen med trådløs lading? Går det fortere? Etter bilde og dømme virker dette veldig upraktisk etter min mening.Jeg lader min Galaxy s to til tre ganger om dagen og pleier og bruke telefonen samtidig som den lader. Hvis telefonen må ligge opp-ned på en boks et sted er det litt vanskelig å bruke telefonen.
Trådløs er tregere. På samme måte som wlan er tregere enn eth. Siden batteriet er på baksiden vil det være naturlig å lade med skjermen opp.To til tre!? du må ha nytt batteri. Jeg har 3500mAh batteri på min Galaxy S. Uptime: 3d 7h. Battery level: 35%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig fordelen med trådløs lading? Går det fortere? Etter bilde og dømme virker dette veldig upraktisk etter min mening.Jeg lader min Galaxy s to til tre ganger om dagen og pleier og bruke telefonen samtidig som den lader. Hvis telefonen må ligge opp-ned på en boks et sted er det litt vanskelig å bruke telefonen.
Trådløs er tregere. På samme måte som wlan er tregere enn eth. Siden batteriet er på baksiden vil det være naturlig å lade med skjermen opp.To til tre!? du må ha nytt batteri. Jeg har 3500mAh batteri på min Galaxy S. Uptime: 3d 7h. Battery level: 35%.

Har også batteri på 3500 mAh på min Galaxy Nexus.Kan bruke den i flere døgn uten oppladning.

Lenke til kommentar
Det er en evolusjoner framgang, systemet før tolket setning, siri tolker setninger, det nye til samsung tolker setninger. At det er bedre til det ser ikke jeg på som en nyhet ved produktet. Men det blir vel en smakssak. å kalle det en rip-off ser jeg derimot på som rimlig useriøst, det er vel omtrent på nivå med "Iphone fikk raskere CPU, det gjorde galaxy også, for en ripoff".

Men S Voice var ikke i SGS2, så det er da rimelig useriøst å forsøke å framstille det som om S Voice er samme sak som Vlingo Voice Talk. Selvsagt er det en nyhet når man gjør store og vesentlige forbedringer, og innfører helt nye element i teknologien - i dette tilfellet bl.a AI.

Skal man legge seg på ditt nivå kan man like gjerne si at iPhone 4 og iPhone 3GS "tolket setning" - Voice Control kom jo med iOS 3. Det blir egentlig rimelig meningsløst, til tross for at du sikkert kan hevde at Voice Control er en evolusjonær forløper til Siri.

Rip-off går da ikke bare på hvilken teknologi man implementerer, men hvordan man benytter og ikke minst presenterer teknologien for brukeren.

Når man ser endringen fra dette (Galaxy S II)...

Galaxy-S2-Voice-talk_thumb.jpg

...til dette (Galaxy S III)...

SVoice_thumb.jpg

...så ser man også hvor inspirasjonen kommer fra, helt ned til bruken av "snakkebobler":

siri.jpg

For min del anser jeg at S Voice er et såpass stort skritt framover for Samsung at jeg vil kalle det en nyhet for deres del - selv om det meste nok ikke virker særlig nyskapende for de som har blitt kjent med mulighetene i Siri.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Det er ikke brare vlingo voice talk som var i SGS2, den levde io tospann med googles løsning, som fint tolket setningsbaserte spørsmål som "where is the nearest restaurant" osv.

Fint om du kunne vise konkret hvilken "løsning" fra Google som fantes i SGS2 du tenker på der...

Googles Voice Action kunne så vidt jeg vet ikke tolke tolke slike spørsmål som du antyder, det var vel neppe det som ble omtalt som "Siri-kopi" tidligere i tråden her, og er heller ikke noe Samsung på noen måte har markedsført ifb. med S2 og S3.

Lenke til kommentar
Det er ikke brare vlingo voice talk som var i SGS2, den levde io tospann med googles løsning, som fint tolket setningsbaserte spørsmål som "where is the nearest restaurant" osv.
Fint om du kunne vise konkret hvilken "løsning" fra Google som fantes i SGS2 du tenker på der... Googles Voice Action kunne så vidt jeg vet ikke tolke tolke slike spørsmål som du antyder, det var vel neppe det som ble omtalt som "Siri-kopi" tidligere i tråden her, og er heller ikke noe Samsung på noen måte har markedsført ifb. med S2 og S3.

Testet flere av siri-exemplene på google voice actions når det kom, feks what is the weather like, osv. Fungerte fint det, men husker ikke akkurat hvilke eksempler det var. Det er samsungs nyeste voice-software som omtales som en siri-kopi, men jeg skjønner ikke helt relevansen her? Hele poenget er jo at det er litt historieløst å kalle det det, at vedkommende ikke vet om google voice talk underbygger vel bare det? Hva samsungs har markedsført eller ikke ser jeg ikke på som særlig relevant. Det er ikke markedsføring som bestemmer hva som er nytt. (ei heller dill som snakkebobletematikk, som forsåvidt også var tilstedet i vlingo til sgs2, før siri kom, sågar mikrofonen var der, kopi det også? Eller kanskje bare en naturlig visuell representasjon?)

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Testet flere av siri-exemplene på google voice actions når det kom, feks what is the weather like, osv. Fungerte fint det, men husker ikke akkurat hvilke eksempler det var.

Er du sikker på det? Dette tyder ikke på at du har rett, og at tolkning av naturlig språk med variert syntaks var og er fraværende i Voice Actions:

http://android.appst...-voice-actions/

Det er samsungs nyeste voice-software som omtales som en siri-kopi, men jeg skjønner ikke helt relevansen her? Hele poenget er jo at det er litt historieløst å kalle det det, at vedkommende ikke vet om google voice talk underbygger vel bare det? Hva samsungs har markedsført eller ikke ser jeg ikke på som særlig relevant. Det er ikke markedsføring som bestemmer hva som er nytt. (ei heller dill som snakkebobletematikk, som forsåvidt også var tilstedet i vlingo til sgs2, før siri kom, sågar mikrofonen var der, kopi det også? Eller kanskje bare en naturlig visuell representasjon?)

At vedkommende ikke ser Google Voice Actions, eller for den del Apples Voice Control, som relevant nok til å nevne er jo helt forståelig. Det har ingen ting med historieløshet å gjøre om man ikke drar opp hele IT-historien i enhver diskusjon, men forsøker å holde seg til det som er noenlunde relevant.

Joda, snakkebobler, mikrofoner og mengder av andre visuelle representasjoner og designtrekk kan lett sees på som "naturlig" - særlig når andre først har etablert konkrete utforminger og sammensetninger av elementene i produkt som selges, slik at folk kjenner det igjen. Så hvorfor var det ikke "naturlig" for Samsung å utforme Voice Talk på samme måte som S Voice, eller omvendt for den del? Er det tilfeldig at Samsungs voice-interface ikke hadde den minste likhet med Siri før iOS 5, men at det plutselig ble mer "naturlig" å lage utseendet og brukergrensesnittet til S Voice til forveksling likt Siri, først etter at Apple lanserte Siri?

Vi ser jo gang på gang at Samsung finner ut hva som er "naturlig" etter at Apple har utformet det slik, og at Samsung på mystisk vis ser ut til å forlate det de selv tidligere fant "naturlig" til fordel for noe som ligger tettest mulig opp til Apples design og funksjonalitet... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Opprett ny...