Haezae Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Jeg har nettopp kjøpt et Asus Radeon HD 7850 DirectCU II ettersom mitt gamle Geforce GTX 280 tok kvelden. Og nå låser PC'en seg helt tilfeldig mens jeg spiller, alt sammen fryser, ingen lyd, ingenting som beveger seg på skjermen, jeg blir nødt til å reboote. Dette skjer fra 2 til 8 ganger om dagen, men det ser ut til å skje bare når jeg spiller (spiller bare WoW og Skyrim). Jeg har sjekket temperaturen når jeg spiller og den går aldri høyere enn 60 grader som er normalt, og der virker helt tilfeldig når det krasjer, det kan ta 1 min eller det kan ta flere timer mellom hver gang. Jeg har også kjørt en Furmark bench stress test, kjørte på 70 grader i 15 min ved full last, ingen problemer. CPU temperaturen går aldri over 50 grader når jeg spiller. Når jeg satte inn det nye skjermkortet så fjernet jeg de gamle nvidia driverne, rebootet, installerte den nyeste catalyst driveren, rebootet igjen, så installasjonen var clean. Etter en krasj sjekker jeg event vieweren men det er ingen røde ikoner med kritiske feil på lista. Ellers har jeg sjekket for spyware, virus, har ryddet opp i registeret, oppdatert firmware på ssd-disken, flashet biosen. Det eneste jeg ikke har gjort enda er å reinstallere windows, men det er fordi jeg synes det hører mer ut som en hardware feil enn en software feil. Mine komponenter: HK: ASUS P6T DELUXE V2 X58 S-1366 ATX CPU: INTEL CORE I7 950 3.06GHZ 8MB S-1366 Minne: CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL9 (3X2GB) PSU: Corsair AX850 Kjøling: Corsair Hydro H50 HDD: 4 Sata disker og 1 SSD disk med windows og WoW på. Lyd: SB X-Fi Xtreme Audio Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 kan det være power? høres litt ut som det for meg. hva slags psu har du? Lenke til kommentar
Haezae Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Corsair 850w. Ifølge psu calculatorene jeg har prøvd skal dette være mer enn nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå