Gå til innhold

[Løst] IKT-Servicefag som privatist eksamensoppgaver


Gun1

Anbefalte innlegg

Skal ha eksamen i følgende IKT-Servicefag i vår som privatist:

ISF2001 - Drift og vedlikehold

ISF2002 - Bruker- og driftsstøtte

ISF2003 - Virksomhetsstøtte

 

Finnes det noen gamle eksamensoppgaver noen steder på internet?

Eller har noen tips til hvordan spørsmålene blir antall spørsmål osv?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

IKT-Servicefag privatist, eksamensoppgaver 2012:

 

ISF2001 Drift og vedlikehold.

1. Sett opp en liste over maskinvare og programvare for bedriften og lag en innstallasjonsplan over maskinvare og programvare.

2. Lag ett nettverksdiagram over bedriftens nettverk og forstå ip adr for maskiner i nettverket.

3. Foreslå nødvendige sikkerhetsløsninger for bedriften.

4. Beskriv driftsoppgaver og daglig vedlikehold av de ulike ikt-systemene.

 

ISF2002 Bruker og driftsstøtte:

Problem: Du blir innkalt til ett itervju til en læringsstilling med 300 ansatte. Før intervjuet må du sende en skriftelig rapport til ikt sjefen.

1. Beskriv følgende brukersituasjon: En bruker som er lite datakyndig kontakter deg fordi det er en meldt feilsituasjon som ikke er rettet av administrator og som gjør at bruker ikke har fått gjort jobben sin på 3 timer. Brukeren er irritert når han kontakter deg. Beskriv hvordan du vil kommunisere med denne brukeren i praksis utifra teorien.

2. Hvilke muligheter finnes for å gi brukerne hjelp til selvhjelp og hva er viktig når du lager slike hjelpemidler?

3. Hvordan ville du organisere arbeidet og ikt medarbeideren i forhold til støtten til brukerne i en helpdesk/servicedesk.

4. Som ansatt læring i ikt avd vil du kunne få tilgang til sensitive personlige data og hemmelig bedriftinnformasjon, Hvordan skal du forholde deg til slik informasjon.

 

 

ISF2003 Virksomhetsstøtte

Problem: Du er blitt ansatt som lærling i en bedrift med 50 ansatte. Ikt avd består av en ikt sjef og deg selv. Alle på bedriften har tilgang til internett hele dagen, også sosiale medier som facebook og annet. Det er fortiden også en del innkjøringsproblemer med ett nytt ikt system, der leverandøren sliter med å få systemet til å være stabilt. Ingen brukere har fått opplæring, grunnet den økn situasjonen på bedriften. Ikt sjefen ber deg lage en rapport hvor du skal besvare følgende spørsmål:

1. Hvordan ville du beregnet om et nytt kontorstøttesystem er lønnsomt? Vis også et eks på beregning .

2. Hva er skjulte kostnader og hva kan gjøres med dem?

3. Hvordan vil du finne ut om brukerstøtten er godt organisert?

4. Det er fortiden stor oppmerksomhet rundt sky-tjenester: Det har kommet fler og fler lagringstjenester for filer. Vis fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...