esoteric Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Har politiet i Australia virkelig så lite og gjøre at de reiser rundt og sjekke om folk har passord på det trådløsenettverket sitt? Sjekker de om du har låst døra om natta også? Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Nei, hvem skal man da snylte av når ens eget nett er nede? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Med andre ord så gjør du huset ditt til et faraday cage. Da vil jo ingen signaler virke. Verken mobil eller bordantenner.Alt inne i buret vil fungere. Er leiligheten din et faradaybur så har du fortsatt wifi, så lenge utstyret er innedørs. Er "bare" signaler inn og ut som påvirkes.Nettopp. Ingen signaler ut eller inn av huset. Jeg er en av de raringene som har wifi-boksen på innsiden av huset. Mulig du har den på veggen utenfor. Denne tapeten vil gi bedre signal siden man blokkerer andre signaler. Du vil ikke ha signaler utenfra inn i huset, med mindre du skal ringe med mobiltelefon. Jeg tror det var nettopp mobiltelefon Wulong siktet til, spesielt med tanke på at det var akkurat det han skrev. Du får det jo til å høres ut som at mobiltelefon er noe man kun bruker utenfor huset ... Endret 12. mai 2012 av hardrock_ram 1 Lenke til kommentar
vegham Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Helt rett hardrock_ram! Jeg bare lot diskusjonen være. Tror alle her vet hva et slikt bur innebærer. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Har politiet i Australia virkelig så lite og gjøre at de reiser rundt og sjekke om folk har passord på det trådløsenettverket sitt? Sjekker de om du har låst døra om natta også? Er vel bedre det enn å skrive ut bøter til folk som kjører 5km/h over fartsgrensa i 80-sonen eller bruke tid og ressurser på papirarbeid som vi gjør her i Norge? Jeg regner med de sjekker om folk har pw på WLAN når de patrulerer boligområder, også noe som er helt ukjent her i landet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 (endret) Jeg klarer meg med WPA2-PSK... Det kan sikkert crackes på noen sekunder om en dyktig person går inn for det, men sjansen er jo liten at slike folk har interesse av akkurat mitt trådløse nett. Sålenge jeg holder borte snyltere som koser seg på åpne nettverk så er jeg fornøyd. Endret 12. mai 2012 av Apox 1 Lenke til kommentar
Soppost Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Trodde de fleste brukte passord på nettverket sitt nå til dags jeg... Og, i de fleste hus finnes det flere rom med mange vegger, så da vil Wi-Fi tilgjengelig i ett rom i huset da, så lenge du ikke kun legger ved ytterveggene da. Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Det er vel her snakk om ett noe mer avansert konsept enn ett rent faraday-bur, da det kun er spesifikke båndbredder som blir blokkert her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg