Geekeern Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hei! I vinterferien tok jeg ferie fra 20-24 februar.. det er jo da 5 virkedager. Men i følge sjefen min regnes det ut som en uke(7dager). Jeg leste litt på nettet og det viste seg det at det Man-lørdag regnes ut som Virkedager(dermed blir det 6 virkedager i en uke). Søndag er dermed ikke virkedag. Jeg har 5 ukers-ferie.. hvor mange dager blir dette regnet ut til som jeg har igjen å bruke? Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 altså hvor mange virkedager har jeg igjen der SØNDAG IKKE regnes ut som virkedager Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Virkedager er alle dager unntatt søndager og lovbestemte helligdager (ferieloven § 5 nummer 1). Har du fem uker ferie skal du ha 30 virkedagers ferie per år. Du har hatt én uke ferie i februar, noe som innebærer at du har hatt seks virkedager ferie. Du har, med andre ord, 24 virkedager igjen. Eller fire uker. 1 Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Virkedager er alle dager unntatt søndager og lovbestemte helligdager (ferieloven § 5 nummer 1). Har du fem uker ferie skal du ha 30 virkedagers ferie per år. Du har hatt én uke ferie i februar, noe som innebærer at du har hatt seks virkedager ferie. Du har, med andre ord, 24 virkedager igjen. Eller fire uker. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hva med oss som jobber fast man-fre? Vi har jo og bare 5 uker, altså 25 virkedager - kan vi rett og slett begynne å ta ferien i 4-dagers-bolker, og kreve 30 dager istedet for 25(5 "normale" uker)? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Kort svar: Nei. Langt svar: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei. Seriøst svar: Ikke forvirr begrepet "virkedager" med begrepet "feriedager". Tar du en uke ferie der du egentlig jobber mandag-onsdag-fredag så har du tatt tre feriedager (du har i realiteten bare tre dager fri), men du har avviklet seks virkedager ferie iht. ferielovens system. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå