Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå med en Alienware M14x, den har et GT 650M med GDDR5-minne, så jeg får en god del bedre ytelse enn N56VZ. Jeg kan teste et par spill for deg om du ønsker og fortelle hvordan ytelsen er.

 

BF3 går bra på laveste innstillinger med post-processing AA og texture detail på High.

Sniper Elite V2 er for hardt.

Metro 2033 går greit på Medium.

Crysis WARHEAD går greit på Mainstream (nestlaveste innstillinger) med 2xAA.

 

Dette er på 1600x900 oppløsning, men med DDR3 er det omtrent her du kan forvente at N56VZ vil yte på 1366x768.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for info arni!

 

Men hvordan tror du MW3 vil kjøre da? Planlegger å ta av AA og specular maps. For meg er ikke de små detaljene viktige, men heller hvor smooth det går. Tror selv at den fint ville kjørt MW3 på høye settings, men jeg er langt ifra en ekspert. Min Macbook pro 13 2010 kjører alt på laveste men resolution på 1280x720 ganske greit, men lagger på enkelte maps.

 

Men tror kanskje alienware blir litt for flashy for meg, men hadde alikevel vært interessant.

 

Du har vel ikke MW3/MW2 evt. Black Ops (selv om black ops er helt forferdelig dårlig optimisert)? Uansett tusen takk!

Lenke til kommentar

Har ikke de nyere CoD-spillene, så jeg aner ikke hvordan det vil være der. Burde gå på maksimale innstillinger uten noe stress med tanke på lav oppløsning og ekstremt lave krav for MW3.

 

Gjelder det både N56 også? Og hvordan tror du den vil klare å recorde samtidig?

Lenke til kommentar

Hvilken oppløsning skal du ta opp i?

Med kompresjon burde 1280x720 gå bra, men ikke regn med å kunne ta opp i RAW så lenge du har en harddisk.

 

Noe rundt det ja. Hva mener du egentlig med RAW? Har bare brukt Dxtory tidligere og da brukte jeg den som er standard der.

 

Ta en titt på denne Hawkeye

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10616578;fl:0

 

Dette er en kraftig allround pc, men god prosessor, godt skjermkort og muliheten for SSD.

 

Så på den i går. Hvordan vil du si at den er i forhold til N56? Yter den mye bedre?

Lenke til kommentar

RAW er ukomprimert film. Bruker ikke DXtory, men det virker som den bruker noen småtriks for å senke IO-kravene så du kun trenger rundt 80-90MB/s konstant.

 

Oppgraderer du multicom-maskinen med en 500GB 7200RPM-HDD skal den kunne ta opp spill rimelig bra. Ytelsesmessig er den like god som en Alienware M14x, og du får en bedre skjerm i tillegg (men i spill må du nok senke oppløsningen noe for å få grei ytelse.)

 

EDIT:

For å klargjøre litt:

GDDR5 gir deg noe slikt som en 20% boost i grafikkytelse, avhengig av oppløsning. En i7-3720QM er ca 10% raskere enn 3610QM

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Som arni sier er dette en bedre maskin en N56. Den har en kraftigere prosessor, et bedre skjermkort og en SSD hardisk.

Har selv bestilt pc-en og her er spesifikasjonene mine:

  • 15.6" Full HD LED 1920x1080 - matt skjerm
  • GeForce GT 650 skjermkort med 1GB GDDR5 minne, nVidia PhysX og CUDA støtte
  • i7-3720QM 2,6-3,6GHz
  • 8 GB 1600MHz ram
  • Intel SSD 520 120GB

Gleder meg som en unge :) Kan sikker gi tilbakemelding når jeg får den, regner med at jeg har den i hus om ca. 1-2 uker.

Lenke til kommentar

Som arni sier er dette en bedre maskin en N56. Den har en kraftigere prosessor, et bedre skjermkort og en SSD hardisk.

Har selv bestilt pc-en og her er spesifikasjonene mine:

  • 15.6" Full HD LED 1920x1080 - matt skjerm
  • GeForce GT 650 skjermkort med 1GB GDDR5 minne, nVidia PhysX og CUDA støtte
  • i7-3720QM 2,6-3,6GHz
  • 8 GB 1600MHz ram
  • Intel SSD 520 120GB

Gleder meg som en unge :) Kan sikker gi tilbakemelding når jeg får den, regner med at jeg har den i hus om ca. 1-2 uker.

 

Hadde vært perfekt! Hvilke spill spiller du? Må si at jeg har er veldig nære å kjøpe den samme, men det er et par ting jeg lurer på. For det første, er det vits å kjøpe 8 GB 1600 MHz RAM kontra 8 GB 1333 MHz? Og jeg er ikke så veldig kresen på skjerm, så det er vel ikke noen vits å oppgradere den? Trenger ikke SSD så jeg har tenkt å velge 500 GB SATA 7200 RPM.

Lenke til kommentar

1600/1333 MHz RAM er ett fett i spill.

Standardskjerm er 1920x1080, det høres veldig bra ut. Kun om du er opptatt av nøyaktig fargegjengivelse bør du vurdere å bytte denne.

Vil absolutt anbefale SSD, men om du ikke føler det er verdt penga er det ditt valg. Skal sette inn en SSD på min Alienware M14x siden jeg merker veldig godt forskjellen i bruk.

Lenke til kommentar

1600/1333 MHz RAM er ett fett i spill.

Standardskjerm er 1920x1080, det høres veldig bra ut. Kun om du er opptatt av nøyaktig fargegjengivelse bør du vurdere å bytte denne.

Vil absolutt anbefale SSD, men om du ikke føler det er verdt penga er det ditt valg. Skal sette inn en SSD på min Alienware M14x siden jeg merker veldig godt forskjellen i bruk.

Hvilken Prosessor har du i din Alienware? Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

Som arni sier er dette en bedre maskin en N56. Den har en kraftigere prosessor, et bedre skjermkort og en SSD hardisk.

Har selv bestilt pc-en og her er spesifikasjonene mine:

  • 15.6" Full HD LED 1920x1080 - matt skjerm
  • GeForce GT 650 skjermkort med 1GB GDDR5 minne, nVidia PhysX og CUDA støtte
  • i7-3720QM 2,6-3,6GHz
  • 8 GB 1600MHz ram
  • Intel SSD 520 120GB

Gleder meg som en unge :) Kan sikker gi tilbakemelding når jeg får den, regner med at jeg har den i hus om ca. 1-2 uker.

 

Hadde vært perfekt! Hvilke spill spiller du? Må si at jeg har er veldig nære å kjøpe den samme, men det er et par ting jeg lurer på. For det første, er det vits å kjøpe 8 GB 1600 MHz RAM kontra 8 GB 1333 MHz? Og jeg er ikke så veldig kresen på skjerm, så det er vel ikke noen vits å oppgradere den? Trenger ikke SSD så jeg har tenkt å velge 500 GB SATA 7200 RPM.

Spiller spill som Skyrim, bf3, fsx. Men disse spillen må jeg spille på ps3 fordi den bærbare jeg har nå, klarer så vidt og kjøre css på laveste grafikk. Tanken bak den nye pc-en er at den skal kunne brukes til alt (en ekte arbeidshest), er ikke så kresen når det gjelder spillgrafikk, om jeg klarer og kjøre spillene på medium/high er jeg fornøyd. Når det gjelder valget av 1600MHz kontra 1333MHz var det at jeg ville ha det beste. kan godt hende at det ikke er stor forskjel, men det er jo garantert bedre og det koster jo bare 200 kroner ekstra. Så jeg tenkte at når jeg først skulle kjøpe meg ny pc til den prisen var det ikke så mye og tenke på.

 

Når det gjelder skjerm, søkte jeg litt rundt og fant ut at det ikke var vits og bruke 800 kroner ekstra på skjermen siden standard skjermen var bra nokk i masse vis. Jeg anbefaler deg og kjøpe den beste skjermen dersom du driver mye med bilderedigering og slikt, med tanke på klarere bilde, finere fargetoner og mer nøyaktig fargegjengivelse, men til spill trenger du ikke mere en standard skjermen.

 

Når det kommer til valg av hardisk tenkte jeg at jeg ville ha raskest mulig pc. dette er ikke en pc som jeg skal fylle med spill og annet rask, siden jeg ikke er noe slags svettgamer :) Skal jeg ha spill på den kommer jeg til og bruke en ekstern hardisk.

 

Alt i alt, om du begynner og sammenligne Alinewaren, Asusen og multicomen vil du se at Multicomen er et godt kjøp etter min mening. Skulle jeg ha valgt Alienwaren med de samme specsa som multicomen hadde pc-en kosta bort imot 15-16000. Samtidig er jeg ikke noe fan av alle lysa på Alienwaren, synes det ser litt harry ut, men dette er min mening. Men ser man bort fra alle lysene så ser Alienwaren stilig ut. Sammenligner man Multicomen med Asusen ser man også at ved å legge til en liten 1000 lapp ekstra får du mye mer pc(men dette er med de specsa jeg valgte). Men nå skal jeg ikke skryte multicom pc-en opp til skyene før jeg har fått pc-en og testet den. For alt jeg vet kan det være flere negative sider med den. Men ser man på testene skal Multicom pc-ene prestere ganske bra. NB: dette er en litt bedre modell.

http://www.dinside.no/894433/multicom-kunshan-p150e-med-ivy-bridge

 

Når man sammenligner dem desingmessig kan man vel trygt si at Multicomen kommer på siste plass, men for min del bryr jeg meg ikke om designet.

 

Lykke til med ditt pc valg!

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

1600/1333 MHz RAM er ett fett i spill.

Standardskjerm er 1920x1080, det høres veldig bra ut. Kun om du er opptatt av nøyaktig fargegjengivelse bør du vurdere å bytte denne.

Vil absolutt anbefale SSD, men om du ikke føler det er verdt penga er det ditt valg. Skal sette inn en SSD på min Alienware M14x siden jeg merker veldig godt forskjellen i bruk.

Vilken Prosessor har du i din Alienware?

3720QM

1600x900 skjerm, kan kort si at den oppløsningen er for hard for et 650M å kjøre i tyngre spill som BF3.

Lenke til kommentar

1600/1333 MHz RAM er ett fett i spill.

Standardskjerm er 1920x1080, det høres veldig bra ut. Kun om du er opptatt av nøyaktig fargegjengivelse bør du vurdere å bytte denne.

Vil absolutt anbefale SSD, men om du ikke føler det er verdt penga er det ditt valg. Skal sette inn en SSD på min Alienware M14x siden jeg merker veldig godt forskjellen i bruk.

Vilken Prosessor har du i din Alienware?

3720QM

1600x900 skjerm, kan kort si at den oppløsningen er for hard for et 650M å kjøre i tyngre spill som BF3.

Har du prøvd og gå ned til 1366x768 og teste hvor hardt du klarer og kjøre det der? merkelig at kortet ikke klarer mer siden det skal være ganske nært forige generasjon gtx560 i ytelse. Ser jo på yotube folk som kjører på 1920x1080 oppløsning på Medium/high grafikk uten problem. Men kjører du med full guffe på AA? Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

Har du prøvd og gå ned til 1366x768 og teste hvor hardt du kalrer og kjøre det dær?

BF3 må kjøres på 1366x768 :p

Da kan jeg pøse på ganske bra: Ultra textures, Medium på alt annet, SSAO, motion blur (mindre åpenbar hakking med dette aktivert) og ingen deferred AA.

Det holder for min del det :) Ser jo også folk som har bedre kort en 650 som faktisk også må ned i 1366x768 oppløsning for å få god grafikk. BF3 er jo også en av de spillene som krever mest av grafikkkortet sammenlignet med de andre spillene som er der ute. Så om jeg klarer og spille på samme grafikk som det du har så blir jeg stor fornøyd. Skal gi tilbakemelding når jeg får min :) Er du fornøyd med din Alienware? Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

Fornøyd? Absolutt!

  • Nå har jeg ikke sammenlignet skjermen mot noe annet enn en U2312HM og XL2410T, men den klarer fint å matche/slå XL2410T, at den er blank er faktisk ikke et stort problem med mindre man skal sitte ute.
  • Høyttalerne er faktisk ganske akseptable, det hjelper absolutt å ha en subwoofer, og maksimalt volum er mer enn høyt nok for min del.
  • Batterilevetiden er helt grei, har ikke testet akkurat hvor lenge den holder, men jeg klarer fint å kjøre den 3 timer uten å måtte lade batteriet.
  • Lyseffektene kan skrus av, takk og pris, jeg har også oppdaget at baklys på keyboardet er noe jeg ikke ante jeg hadde nytte av. Det skader jo heller ikke at den ser stilig ut.
  • Selve laptopen holder seg kald, selv ikke etter 2 timer med spill passerer ikke skjermkortet 65C og prosessoren holder seg kald nok under 75C. Hadde et problem med at vifta gikk opp og ned ved idle, men det har på mystisk vis forsvunnet :hmm:
  • Byggekvaliteten er god, det er myk og solid plast utenpå. Har også åpnet den opp for å ta en rask titt, og funnet ut at det er rimelig kraftige forsterkninger som hjelper en del.
  • Neste neste helg får jeg også satt inn en Intel 520 SSD på 240GB, da bør den virkelig begynne å sparke fra seg.

Lenke til kommentar

Fornøyd? Absolutt!

  • Nå har jeg ikke sammenlignet skjermen mot noe annet enn en U2312HM og XL2410T, men den klarer fint å matche/slå XL2410T, at den er blank er faktisk ikke et stort problem med mindre man skal sitte ute.
  • Høyttalerne er faktisk ganske akseptable, det hjelper absolutt å ha en subwoofer, og maksimalt volum er mer enn høyt nok for min del.
  • Batterilevetiden er helt grei, har ikke testet akkurat hvor lenge den holder, men jeg klarer fint å kjøre den 3 timer uten å måtte lade batteriet.
  • Lyseffektene kan skrus av, takk og pris, jeg har også oppdaget at baklys på keyboardet er noe jeg ikke ante jeg hadde nytte av. Det skader jo heller ikke at den ser stilig ut.
  • Selve laptopen holder seg kald, selv ikke etter 2 timer med spill passerer ikke skjermkortet 65C og prosessoren holder seg kald nok under 75C. Hadde et problem med at vifta gikk opp og ned ved idle, men det har på mystisk vis forsvunnet :hmm:
  • Byggekvaliteten er god, det er myk og solid plast utenpå. Har også åpnet den opp for å ta en rask titt, og funnet ut at det er rimelig kraftige forsterkninger som hjelper en del.
  • Neste neste helg får jeg også satt inn en Intel 520 SSD på 240GB, da bør den virkelig begynne å sparke fra seg.

høres ut som en kongepc, hadde nokk kjøpt Alienware om jeg hadde hatt nokk penger. Eller nokk penger har man jo, men spørsmålet er jo bare hvor mye man vil bruke på pc. Håper min er en ok pc, har aldrig hatt noen skikkelige bærbare pc før (bare de dritt dårlige HP skole pc-ene). Hva kostet din ferdig konfigurert?

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...