eught Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har en Casio CFX-9950GB Plus WE kalkulator, og via en kompis har jeg skaffet meg en kabel slik at jeg kan koble denne til PC. Den kobler til PC'en via parallell-porten (LPT1), men siden både kontakten på PC'en og på kabelen fra kalkulatoren er hun, var jeg på Clas Ohlson i dag og kjøpte en kabel med han på begge sider. Jeg kom hjem, koblet den til PC'en, og tenkte at dette ble jo bra. Men da jeg har fått lastet ned softwaren jeg trenger for overføring, oppdager jeg at den bare kan bruke portene COM 1-4. Siden jeg har den koblet på LPT1, fungerte det naturligvis ikke. Mitt spørsmål er da: Går det an å få Windows til å "simulere" at LPT1 er COM3? Jeg var inne og så på Device Manager, og på options på LPT1, men der kan man bare velge om den skal være LPT1-3. Jeg kunne jo selvfølgelig kjøpt en overgang fra parallell->seriell, men jeg vil jo først se om det er mulig å fikse dette gratis . På forhånd takk . Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Det er vel ting som tyder på at du skal koble deg til på serieporten, ikke parallell. Du kan bare glemme overgang og "simulering", slikt finnes ikke. Lenke til kommentar
eught Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Ok, da stikker jeg på Clas'en i morgen da. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå