1Dr.E Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hei, Bygget min første PC: Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Vifte: 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB, 1x Audio Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(3.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3. Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin Intel® Core i5-3450 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.1Ghz, 6MB, Boxed w/fa Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL8 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL8-8-8-24 Gainward GeForce GTX 560 2GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI Seagate Barracuda 500GB S-ATA HDD 7200rpm, 6Gb/s, 16MB Cache, 3,5" LiteOn IHAS122-18 DVD Brenner Sort DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon Etter en møysommelig og forsiktig jobb med å sette dette sammen har jeg startet den opp. - Vifter (kabinett, CPU og GPU) går rundt. - Dioder på hovedkortet lyser - DVD-spilleren lyser, lar seg åpne, og jeg hører DVD gå rundt dersom jeg setter den inn. - Jeg får bilde på skjermen (VGA fra GPU): F1 for BIOS, F12 for bootup options osv. Men jeg får ikke trykket, tastaturet er dødt. Jeg har: - Forsøkt alle USB-portene - Sjekket at tastaturet virker i en annen PC (laster en del drivere før det virker, mulig jeg må skaffe et tastatur uten volumhjul etc) - Forsøkt med et gammelt PS/2-tastatur (usikkert hvorvidt det virker) - Satt RAM-brikkene i slot 2+4 istedenfor 1+3. Ingen forandring. - Startet opp uten RAM. Hovedkort gir korrekt nok repeterende pipelyd. - Koblet fra SATA-kabelen til DVD-spilleren. - Koblet fra USB til frontpanelet Alt ser tilsynelatende normalt ut. Har gått over alt av kable og kan ikke se noe galt. Vurderer å pelle den fra hverandre og starte på nytt, men vil høre om noen har tips først... Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Presterte å glemme en 'ikke' i tittelen på tråden... Kommer IKKE til BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå