espenkristiansen Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 Hei! Holder på med en skoleoppgave innen databehandling. Trenger hjelp til å finne ut hvordan jeg finner hvilket skjermkort jeg har. Jeg bruker Windows XP. Takk for svar! Lenke til kommentar
phlake Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 Trykk Windows+Break, evt høyreklikk "Min datamaskin" og velg egenskaper. Gå på maskinvare > enhetsbehandlig og se under skjermkort. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 Display Adapters om du har engelsk OS Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 Bare vær obs på at om du har et ATI-kort, så vil Enhetsbehandling/Device Manager bare fortelle deg hvilken serie skjermkort du har. Det vil stå f.eks "Radeon 6900 series". nVidia-brukere får opp spesifikt hvilket skjermkort som står i maskinen. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 GPU-Z bør gi deg det du er ute etter (og litt til...) 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2012 GPU-Z eller HWInfo64 (alternativt HWInfo32 om du er på 32-bit OS) er mine tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå