Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Mulig BIOS/PSU trøbbel

Gjest Slettet+9812734

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812734

Heissan! Har da fått meg et lite oppstarts problem som jeg ikke helt har sett før. Det som skjer med maskinen når jeg starter den er at det virker ikke som om den klarer å laste et eller annet. Det er i oppstarten i BIOS, viftene på maskinen min får alltid maks load når jeg starter maskinen også dropper de ned til normal. Nå når jeg trykker på ON knappen ligger bare viftene på maks load og ingenting skjer, bare svart skjerm uten respons. Jeg frykter at det er PSU men det er jo muligheter for andre komponenter. Jeg lurte på om noen er kjent med problemet? Mulig har en løsning.

Datamaskin info:

Operating System : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)

Pc deler som mulig har noe med saken og gjøre:

http://goo.gl/aYBDi

NB! Dette er ikke reklame for komplett!

PSU: Jeg har ikke helt oversikt over PSU min ettersom den fulgte med en pc som jeg kjøpte brukt her for noen år siden men jeg vet at det er en Chiectech 750W.

BIOS:

Produsent: American Megatrends Inc.

versjon: 0813

DMI versjon: 2,7

BIOS EFI: No

Skrik ut om mer info skulle være nødvendig!

EDIT: Nyeste medlem i datamaskinen er en ny minne modul

post-159370-0-73940400-1336627300_thumb.jpg

Endret av Slettet+9812734
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812734

Ja da fikk man gjort dette ved hjelp av memtest knappen onboard hovedkortet! Datamaskinen fungerer igjen og er som vanlig usntatt en ting, RAM brikkene skal jo egentlig kjøre på 1600Mhz men nå har de endt opp på 1333Mhz. Finnes det noe logikk her?

PS! Takk for hjelpen War!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

Ja da har man gjort slikt som henvist og det fungerte 100%. Har rebooted 5 ganger fra OFF state og hadde 5 ut av 5 suksessfulle restart. Takk for hjelp! :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...