Niklasp Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 En av Nord-Amerikas største internettsuksesser lanseres i dag. Nå har Yelp kommet til Norge Lenke til kommentar
TobbenTM Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Vil bare nevne at Yelp er ikke bare fryd og gammen: http://justinvincent.com/page/1874/yelp-you-cost-me-2000-by-suppressing-genuine-reviews-heres-how-you-fix-it 2 Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Interessant tjeneste! Kanskje man kan klare å snike seg inn på Google Places, den har jo foreløpig ikke tatt helt av : http://places.google.com/rate Ellers har vi jo også Vibb.no, som dog er veldig fokusert på Oslo. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Har vi ikke slike tjenester her i landet alt da? F.eks. anbefalt.no. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 For oss litt over middels teknisk interesserte så har vi prisguide-tjenestene: Erfaringsdatabasen for produkter - Tilbakemeldinger per produkt Erfaringsdatabasen for nettbutikker - Tilbakemeldinger per butikk Som vanlig på nett gjelder det å være kildekritisk og lese mye mer enn én anmeldelse. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Nesten like stort som her http://www.byggebolig.no/ Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Brukte Yelp til å finne restauranter når jeg var i USA i påsken. Det er fungerte faktisk veldig bra og vi gikk til flere bra steder vi aldri ville funnet på egenhånd. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 For oss litt over middels teknisk interesserte så har vi prisguide-tjenestene: Erfaringsdatabasen for produkter - Tilbakemeldinger per produkt Erfaringsdatabasen for nettbutikker - Tilbakemeldinger per butikk Som vanlig på nett gjelder det å være kildekritisk og lese mye mer enn én anmeldelse. Jeg har gått helt over til Prisjakt. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 For oss litt over middels teknisk interesserte så har vi prisguide-tjenestene: Erfaringsdatabasen for produkter - Tilbakemeldinger per produkt Erfaringsdatabasen for nettbutikker - Tilbakemeldinger per butikk Som vanlig på nett gjelder det å være kildekritisk og lese mye mer enn én anmeldelse. Ja det yelper jo hvis du står i en fremmed by og leter etter en god restaurant? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Pjassop: Jepp, de har også en brukbar tilbakemeldingstjeneste på både produkter og butikker PaulKemp: God dag mann økseskaft. Hva skal jeg med en god restaurant dersom jeg ikke er sulten men trenger hagemøbler? Da søker man selvsagt etter info om hagemøbler. Det samme gjelder f.eks dataprodukter og da er prisguide (og prisjakt) gode alternativer. Yelp er altså ikke noe nytt og unikt, det er bare et supplement til de mange tjenestene som allerede finnes og som selvsagt har sin vinkling på tjenestene. Akkurat som prisguide og prisjakt ikke er like, men har forskjellige fordeler og ulemper. I tillegg har vi Kelkoo med ennå en annen vinkling. 1 Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Du sier det jo selv, erfaringdatabasen for nettbutikker. Ikke vanlige butikker. Jeg går ikke på hardware.no for å finne en god restaurant, et bra utested, en koselig pub etc. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Har ingenting til overs for disse sidene da en rekke av de har blitt avslørt for at de ikke akkurat spiller helt rent. Fjerne dårlige anmeldelser hvis du betaler, nekter å fjerne info med dårlige anmeldelser hvis ikke o.l. Føles nesten som utpressing sett fra et lite firmas side, spesielt da ofte er det ikke de som er positive som gidder å anmelde (varierer fra bransje til bransje). 3 Lenke til kommentar
zoqiet Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Yelp fungerer bra, har brukt den flere ganger før når vi har vært på ferie. På tide at den kom til Norge. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Er det noen forskjell på yelp og tripadvisor? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Synes Yelp virker interessant! Det er viktig å fremme slike tjenester! Løp å kjøp, eller noe sånt... Jeg har gått helt over til Prisjakt. Jeg også, har opplevd veldig mange ganger denne uken/måneden at prisguide ikke finner produktet, at søkeresultatene er helt på jordet (og veldig sensitivt, er veldig dårlig å lete), når jeg søker på et bestemt produktnavn, finner den andre ting så jeg må lete manuelt på egen hånd. I tillegg er priser feil, den finner ikke tilbud, produkter ligger ikke inne osv. Er drittlei det, dessverre har Prisjakt et litt rotete brukergrensesnitt, men til gjengjeld er det mye bedre alle andre plasser! Savner den gamle prisguiden, men selv den er nok forbigått av Prisjakt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå