Gå til innhold

Syk fisk - trenger hjelp fort


Anbefalte innlegg

Broren min fikk 2 fisker i bursdagspresang sist lørdag og jeg frykter at en av dem allerede har blitt syk (tror det er en slørhale.)

 

Vi byttet 2\3 av vannet deres i dag (stor bolle, ingen filter,) og da jeg sjekket noen timer senere hadde den ene fisken problemer med balansen, den heller til siden og noen ganger blir den liggende helt horisontalt i vannet i et par sekunder før den får rettet seg opp igjen. Helt siden vi fikk den har den holdt seg ved vannoverflaten og gispet etter luft (pappa trodde det var sånn den pustet?)

 

Har testet vannet med sånne strips flere ganger og alt ser bra ut, men de tester ikke for ammoniakk. Vanntemperaturen er 25 grader og den andre fisken oppfører seg normalt.

 

Har virkelig ikke lyst til at lillebroren min skal våkne opp til en dø fisk i morgen, all hjelp vil bli satt meget stor pris på.

 

(I dag morges, før vi byttet vann, mente alle at fisken som ble syk hadde blitt sortere, særlig på undersiden. Ikke prikker, men et sammenhengende mønster. Kan det ha noe å si eller er det bare innbilling?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt ut som om du har for lite oksygen i vannet.

Har planter eller noe annet som tilfører oksygen?

 

Holder den andre fisken seg høyt i akvariet og gisper etter luft?

 

Om du har stillestående vann uten planter er det ikke rart de sliter...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...