Gå til innhold

Netgear Readynas Duo v2 + PS3 - sliter med å få kontakt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg gikk nylig til anskaffelse av en såkalt NAS, slik at jeg kan bruke PS3en til media-server. Jeg valgte Netgear Readynas Duo v2 og slengte inn en 2tb Western Digital disk. Deretter kopierte jeg over alt jeg hadde av TV-serier til NASen, og etter alt var koplet i sammen fyrte jeg opp PS3en.

Problemet nå var (og er) at dette viste seg til å være unødvendig komplisert. Jeg har nå sittet en hel dag etter jobb og googlet mangt og mye for å få Netgearen til å kommunisere med PS3en, og til nå har jeg fått dette til to av sikkert 30 ganger (ren flaks og tilfeldighet). Det har seg slik at PS3en rett og slett ikke finner NASen til vanlig.

Nå kan det sies at PS3en er koplet til samme ruteren (med ledning) som både PCen og NASen. Selv om det gammeldagse Thomson-modemet (var nytt for 1 1/2 år siden) støtter upnp, viser internett-diagnosen/testen til PS3en at upnp ikke er tilgjengelig. Nå vet jeg ikke om dette har noen betydning, men det er kanskje verdt å nevne det.

ReadyDLNA Service er aktivert via nettleser-grensesnittet til NASen, og Media-mappen med tilhørende TV-Serier er delt både i Windows og i nettleser-grensesnittet.

Noen råd til en sliten NAS-nybegynner om hvordan man kan få Netgearen til å vise i PS3ens hovedmeny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt i denne tråden.

EDIT: Og hver obs på at Netgear NAS er en smule kompliserte og sette opp. Man skal ha en god forståelse for behandling av brukere/grupper og filsystemattributter.

Ikke at andre NAS er så himla lette men de er lettere enn Netgear etter det jeg har sett.

Merk også at Netgear har en meget god support. Hvis du ikke finner løsningen på nett så ring dem. Du havner på supporten i Sverige og der er det noen veldig dyktige mennesker.

Netgear Support kontakt info

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...