G Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Syntes denne var ganske humoristisk, både saken og måten artikkelen er skrevet. http://www.nrk.no/ny...pland/1.8126727 Tollvesenet hadde storkontroll på Magnormoen i Eidskog tirsdag kveld, og stoppet alle biler.En av bilene som kom kjørende var en svenskregistrert Chevrolet, bak rattet satt en polsk mann. – Vi skjønte at det var noe som ikke stemte, for han virket nervøs. Det var også litt mistenkelig at han kom alene i en stor bil klokka 23 på kvelden, forteller kontorsjef ved Tollvesenet i Kongsvinger, Morten Nystuen. Fant sprit, tobakk og cowboyhatter Da tollerne undersøkte bilen fant de «vanlige» smuglervarer som 12 400 sigaretter, 20 kilo tobakk, 144 liter øl og 32 liter øl. Bilen var også lastet med sprit og tobakk. Foto: Tollvesenet Men de fant også klær for cirka 30 000 kroner og flere hundre hatter. – Bilen var blant annet full av 540 cowboyhatter, det er litt spesielt. Jeg kan ikke huske at vi har hatt det før. Mannen var veldig god i polsk og kunne lite engelsk, men med litt fingerspråk forsto vi at var på vei til en butikk i Oslo, som noen venner av ham driver. Varene utgjør 121 000 kroner i avgifter til statskassa. Trend blant Oslo-folk? Nystuen tror ikke at cowboyhatter er det nye innen smuglervarer. – Jeg hadde ikke blitt overrasket hadde beslaget blitt gjort i forbindelse med et marked. Kanskje det er en ny trend at Oslo-folk vil ha cowboyhatter, men nei jeg tror ikke det, sier Nystuen og ler. Men cowboyhatter er ikke det rareste han har vært med på å beslaglegge. – Det må vel ha vært en levende sau. Ellers beslaglegger vi frosker i mange rare farger. Pass deg tollbetjenten, da fargerike frosker kan være dødelig giftige å berøre huden til/på. Jeg synes også det er merkelig at tollbetjenten lager noe stort nummer utav at mannen kjører stor bil alene. Det er mange store biler på veiene, og ofte kjører det ensomme sjåfører omkring. Se bare alle yrkessjåførene som har en varebil, lastebil. Og hva er galt med å ha en diger familiebil, som man forflytter seg i alene? Tollbetjenten virker paranoid, eller kanskje han har fetisj på store biler som har ensomme sjåfører Endret 9. mai 2012 av G Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Varene utgjør 121 000 kroner i avgifter til statskassa. Geez.. Spark en ubrukelig politiker, og spar inn tripplet opp med dette beløpet i lønninger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå