Gå til innhold

Krav til tracking!

Anbefalte innlegg

Hvis man skal starte egen bedrift og drive med utleie av båter, er det da et KRAV å ha tracking på båten? Slik at hvis turistene og båten forsvinner, skal man kunne finne dem igjen. Man skriver jo normalt kontrakt på at dem har ansvaret for hva som måtte skje ute på havet.

Men er dette tracking-systemet et krav? For vet om flere som driver med slik turist havfiske som bruker trackingsystem på utleiebåtene slik at man vet hvor båten er til en hver tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan komme til deg og gi deg falsk legetimasjon opgi falsk navn og fint få meg ny båt. for under 5000 kr i dag kan en person få seg falsk legitimasjon som en vanlig forhandler, ja til og med strenge foretninger ikke klarer og se forskjell på.

enkelt regnestykke : Utrolig god falsk legitimasjon 5-8.000 kr

en utleiebåt 20-30.000 kr

Tracking er nok best.

Lenke til kommentar

Du kan jo skrive i de "utleier kontraktene" at du bruker et avangsert tracking system for og skremme evt tyver om et ekte tracking system er veldig dyrt. hvertfall sånn til butikken har begynt og tjene penger til og kjøpe det inn.

og om noen skulle kreve tracking system må det nok isåfall være forsikrings selskapet. er nok få som gidder og forsikre noe som er så lett og stjele

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Herregud. Er det mulig å være usaklig.. Det er snakk om fisketurister fra Tyskland som betaler 30-40.000 kr per uke for å få fiske. Skal de stjele båten og kjøre en åpen båt fra nordnorge og til tyskland, var det det du hadde tenkt?

Jeg spør enkelt og greit etter forskrifter og om man er PÅLAGT å ha et trackingsystem i båter som blir utleid.

Endret av Reptilia
Lenke til kommentar

Det er informasjon du godt kunne kommet med tidligre. Du spesifiserte aldri om dette var en 40 fot skøyte eller en 10 fot gummibåt.

Men nei, det er ikke pålagt med tracker, men som sagt tidligre, det er ikke sikkert at et forsikringsselskap ønsker å la deg forsikre båten hos dem, eventuelt at det kommer til å koste deg dyrt.

Men er ikke det bare å ringe forsikringsselskaper da i stedet for å komme her og whine når vi prøver å svare.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Herregud. Er det mulig å være usaklig.. Det er snakk om fisketurister fra Tyskland som betaler 30-40.000 kr per uke for å få fiske. Skal de stjele båten og kjøre en åpen båt fra nordnorge og til tyskland, var det det du hadde tenkt?

Jeg spør enkelt og greit etter forskrifter og om man er PÅLAGT å ha et trackingsystem i båter som blir utleid.

Jeg var ikke klar over at det var en såppas stor bedrift du hadde i tankene , Og nei det var aldri noen useriøse svar i denne tråden , vi var uvitene om at du hadde så store planer.

Jeg kan tenke meg at det kan være problematisk for deg og få forsikring med mindre du gjør absolutt 100 % for og gjøre det vanskligst mulig og få stjelt ( Veldig usansynlig men om det skulle skje er det snakk om store summer ) båtene eller om båten skulle bli borte. Når det er snakk om så store verdier som disse båtene krever forsikringsselskap at du gjør absolutt alt du kan selv for og forhindre at forsikringen noen gang trenger og bli utbetalt

Lenke til kommentar

En utleid båt blir ikke stjålet, personen som leier båten har misligholdt leiekontrakten og ikke tilbakelevert båten, så en vanlig tyveriforsikring dekker ikke dette. En forsikring som dekker utleie av båt er relativ dyr siden en utleie-båt ikke har en høy forventet levetid, da vil et sporingssystem/securemark utgjøre en god rabatt i forsikringsummen.

Og nei det er ingen krav til sporingssystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...