Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg lurer på hvilken SSD som er mest stabil til en laptop (Win 7 Home Ed) som ikke har mulighet for ACHI ? Stabilitet er viktigere enn hastighet i dette tilfellet. Hadde i utgangspunktet tenkt en m4, men siden maskinen er uten mulighet for ACHI så finnes det kanskje en annen SSD som er bedre egnet ? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) m4 burde fungere rimelig godt så lenge du har TRIM. (OK så lenge du har W7) Jeg mener å huske at m4 er av de bedre i den sammenheng pga måten den håndterer det interne bufferet (cachen) på, skal se om jeg kan finne frem eksempler på tester hvor buffer flushing er aktivert, slike tester gir et godt bilde av potensialet uten AHCI. IDE er slett ikke ubrukelig, AHCI (eller RAID mode) er selvsagt det man velger hvis man har det valget. Endret 9. mai 2012 av Anvil Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg har en OCZ Agility 3 i en laptop uten AHCI. Den er dønn stabil både under Windows 7 og Linux. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ok, takk for svar. m4 burde fungere rimelig godt så lenge du har TRIM. (OK så lenge du har W7) Hmm... jeg trodde at ACHI nettopp var nødvendig for å få TRIM til å fungere skikkelig, dvs. at det ikke var noen måte få få sendt slette instruksjonene til SSD'en via IDE. Ja, ja så feil kan man ta. Jeg har en OCZ Agility 3 i en laptop uten AHCI. Den er dønn stabil både under Windows 7 og Linux. Tror jeg skal unngå sandforce på denne laptopen... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Nei, TRIM fungerer så lenge enheten er utenfor raid. (med mindre du har en sær disk-kontroller!, uansett skal standard Windows driveren gi TRIM) Endret 11. mai 2012 av Anvil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ok. Takk igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå