Gå til innhold

Hertz på ein CRT skjerm


Renzor_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høyreklikk på skrivebordet og velg "Egenskaper" ---> "Innstillinger"

---> "Avansert" ---> "Skjerm" ---> "Skjermoppdateringsfrekvens".

 

 

Pass på å hake av for "Skjul modi som denne skjermen ikke kan vise"

 

Det er bedre å sjekke den vertikale refresh-raten til skjermen, og stille inn etter den, jeg har opplevd flere ganger at 100 hz er skjult selv om skjermen takler det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg på 85Hz, får ikke stilt høyere, og mener dette er grunnet skjermkort..

 

Det er et hercules 9700pro, og skjermen skal det ikke stå på, en iiyama 903dt som støtter 103HHz @ 1600x1200

 

Noen som vet om det er skjermkortet som stangerer eller om jeg må trykke på en haug med skulte knapper for å aktivisere 100Hz...

Lenke til kommentar
Selv kjører jeg på 85Hz, får ikke stilt høyere, og mener dette er grunnet skjermkort..

 

Det er et hercules 9700pro, og skjermen skal det ikke stå på, en iiyama 903dt som støtter 103HHz @ 1600x1200

 

Noen som vet om det er skjermkortet som stangerer eller om jeg må trykke på en haug med skulte knapper for å aktivisere 100Hz...

 

Skjermkortet ditt skal helt fint støtte 100Hz på den oppløsningen. Er sikkert noen knapper du må drive å rote med. Maks oppløsning på det kortet er 2048x1536 @ 85Hz

Lenke til kommentar

Humm.. driver å sjekker på under avanserte instillinger for skjermen, og det er plent umulig å sette på over 90Hz noen steder.. Klarer 90Hz på noen oppløsninger, og 85 på andre...

 

Har WinXP btw...

 

Update: Nå la jeg inn skjermdrivere fra Iiyama, og nå kunne jeg huka av "Hide modes that this monitor cannot display"

 

Rekka gikk fortsatt ikke høyere enn 85Hz da men...

Lenke til kommentar
Det bør IKKE være under 85 hz da du skader øynene og får hodepine osv etter en tid......har vært plaget med det samme selv.   Det beste hadde vært 100 hz, men da snakker vi om litt dyrere modeller i enkelte tilfeller  :-?

Du skader nok ikke øynene. Du kan bli sliten i øyemusklene og få hodepine, men det skal ikke gi permanent skade

Lenke til kommentar
Det bør IKKE være under 85 hz da du skader øynene og får hodepine osv etter en tid......har vært plaget med det samme selv.   Det beste hadde vært 100 hz, men da snakker vi om litt dyrere modeller i enkelte tilfeller  :-?

Du skader nok ikke øynene. Du kan bli sliten i øyemusklene og få hodepine, men det skal ikke gi permanent skade

 

Oi ja ! kjenner mange som har fått døde pixel i øyene sine :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...