Gå til innhold

Få vekk overflødig fett

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har litt overflødig fett over alt egentlig. Litt for mye på magen, rompa, lårene og armene. Vil det hjelpe på armene om jeg begynte å slå på en boksesekk ? Har dere gode tips om øvelser som kvitter seg med fettet ?

Jeg skal satse hardere på innebandy og trenger da bedre kondis. Kondisen er ikke på topp så den må øves inn. Noen gode teknikker ?

Jeg ønsker helst ikke slike tunge øvelser da jeg har Jumpers knee og er midt i eksamenstiden (10.klasse). Ser helst at jeg ikke går til treningstudio.

Kostholdet mitt er ikke helt på topp. Jeg startet et nyttårsløfte om å bytte ut nugatti-skive med fårepølse og droppe snop. Snopet har jeg klart å holde meg unna, også nugatti-skiven men siden jeg er veldig kresen og ble fort lei fårepølse så har det glidd litt ut i det siste. Siden jeg er veldig glad i snack så spiser jeg litt kjeks og en sjelden gang chips som en erstatning til snop. Noen som vet om noe sunt og godt snack ?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å slå på en boksesekk vil hjelpe på forbrenningen ja, men ikke spesielt på armene. Kroppen bestemmer hvor den skal hente energien fra, så du vil forbrenne like mye på hoftene, rassen, bena og magen som på armene.

Å forbrenne fett og gå ned i vekt er ingen heksekunst. Greia er at du må bruke mer energi enn du spiser. Du trenger ikke å trene hardt hvis du har kostholdet i orden. Du trenger nok ikke å telle kalorier, men les deg opp på hvilke næringsstoffer du trenger og hva som generelt er sunt. Det lar seg lett kombinere med skolearbeidet, i og med at det er en mulighet for å komme opp i naturfag.

Hvis du vil ha bedre kondisjon bør du trene intervaller i en eller annen utholdende treningsform. Det kan være å løpe, ro, ri, sykle eller slå på boksesekken din, for eksempel.

Lenke til kommentar

Ville heller spist snop enn chips, med tanke på fett.

Ja, men jeg spiser Ikke så ofte chips, er ingen "chips-gutt".

Å slå på en boksesekk vil hjelpe på forbrenningen ja, men ikke spesielt på armene. Kroppen bestemmer hvor den skal hente energien fra, så du vil forbrenne like mye på hoftene, rassen, bena og magen som på armene.

Å forbrenne fett og gå ned i vekt er ingen heksekunst. Greia er at du må bruke mer energi enn du spiser. Du trenger ikke å trene hardt hvis du har kostholdet i orden. Du trenger nok ikke å telle kalorier, men les deg opp på hvilke næringsstoffer du trenger og hva som generelt er sunt. Det lar seg lett kombinere med skolearbeidet, i og med at det er en mulighet for å komme opp i naturfag.

Hvis du vil ha bedre kondisjon bør du trene intervaller i en eller annen utholdende treningsform. Det kan være å løpe, ro, ri, sykle eller slå på boksesekken din, for eksempel.

Takk :) Hvordan bør jeg trene intervaller? Er intervaller at du løper i feks 10 min x 3 ?

Lenke til kommentar

Du bør trene med kortere intervaller. De lærde strides om hva som er best, men du bør enten gå for geriljaintervaller, der du løper alt du orker i totalt 8 intervaller i 20 sekunder med 10 sekunders pause, totalt i 4 minutter, eller gå for 4x4 intervaller, der du løper med 85-95% av makspuls i intervaller på 4 minutter med pauser på 3 minutter og 70% av makspuls. Selv foretrekker jeg det sistnevnte. Ikke glem å varme godt opp før intervallene og løpe rolig med nedtrapping etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd det selv, men er klassekamerat av meg da jeg gikk idrett på vgs drev og tok noen kromtabletter som visstnok skulle senke sukkersuget.

Ellers er det jo mange gode tips, men jeg hadde kanskje vurdert å lagt inn noen styrkeøkter i form av situps, pushups og sirkeltrening. Å gå opp i muskelmasse hjelper på forbrenningen og dermed fettprosenten(om du klarer å holde kostholdet i orden, vel og merke)

Lenke til kommentar

Vær forsiktig med situps. Det er en effektiv ryggdreper.

Du må jo selvfølgelig trene begge sider, ja, det glemte jeg å nevne. Det gjelder forøvrig alt av styrketrening. Like mye korsrygg som mage, skuldre og øvre rygg som bryst, biceps som triceps, hamstring som lårstrekker osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...