Gnurk! Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Som tittellen sier er jeg på leting etter et fantasi spil (i form av flere raser: orker/goblins ja du skjønner tegningen) men med fokus på empire eller city building altså noe alla anno 1503 eller muligens civilization serien, bare med denne delen implementert, krigsdel er jo naturligvis et element og. Ideen ble vel gitt av spillen warlock (i mayesty serien), men det spillet var noe skikkelig dritt i simplifisert til en slik grad at jeg heller spiller dungeon keeper. (som forsåvidt er noe av det nærmeste jeg har sett til nå?) Altså for å klarifisere: jeg vil ha et spill hvor du faktisk må gjør litt city-management, og ikke bare pøse på med økonomi bygninger for så å mekke en armee og gå og angripe. Men må være plassert i en fantasi verden heller Gjør meg ingenting om det er realtime eller Turn based, bare som sagt IKKE for simplifisert helst. Finnes det i det hele tatt noe slikt? Hvis noen kan eventuelt avkrefte at det finnes, eller komme med forslag hadde det vært flott. PS: for å gjøre det klart så ser jeg ikke etter spill som f.eks mayesty2 eller warlock, eller dungeon keeper, må være mer city-management eller empire-management enn slike. Endret 9. mai 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Master of Magic, Simtex, 1994 Civilization 4 med Fall From Heaven 2 mod Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Likte aldri mods til civ4, de hadde en tendens til å fjerne enda flere detaljer til et nokså simplistisk spill allerede. skal absolutt teste master of magic tusen takk Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) http://store.steampo...?snr=1_5_9__205 Høres ut som det er midt i blinken for deg. Er maaaaange likheter med Civilization V der. Virker som de har brukt samme grafikkmotor og mye av den samme spillmekanikken også. En del kule ting, som at mana er en ressurs man kan bruke for å kaste spells (som man researcher) Endret 9. mai 2012 av KriFos Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Som jeg skrev i første innlegg, prøvde det og det var helt forferdelig. Warlock er et barnespill på mange måter :\ Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Fall From Heaven 2 er nok mer i kategorien mods som legger masse til. Age of Wonders er opplagt svar også. Lite city-management i eneren men det utvides i toeren og AoW:Shadow Magic (som omtrent er en forbedret toer). De har taktiske turn-based kamper med magi akkurat som Master of Magic. Elemental: War of Magic ble dårlig mottatt, men mulig den har blitt patchet bra. Enda et forsøk på å¨kopiere Master og Magic godsakene. Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Verdt å merke seg er at Elemental: War of Magic skal "oppgraderes" til et helt nytt spill Fallen Enchantress etterhvert. Selv utviklerene skjønte hvor dårlig originalen var. Nå vil ikke jeg røre dette før det eventuelt blir godt motatt, men kan jo være verdt å følge med på. Enig i at Warlock var for simpelt, men dydbe på slike spill har det vært lite av i det siste. Master of Magic er obligatorisk, akkurat som Master of Orion 2 er det for scifi (4x) sjangeren. Endret 10. mai 2012 av Wrathmont Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Makan til Godsaker-spam, da.... Du må lese åpningsinnlegget. Altså for å klarifisere: jeg vil ha et spill hvor du faktisk må gjør litt city-management, og ikke bare pøse på med økonomi bygninger for så å mekke en armee og gå og angripe. Det finnes vel ingen city builders med en fantasisetting, som jeg kan huske.... Caesar 3, Pharaoh eller Settlers 2 og late som det er orker og alver? Zeus: Master of Olympus har vel en fantasy-setting, men ikke alver og orker akkurat.... Fant denne her, men spørs om det er grafikken du er ute etter. http://www.mobygames...-dwarf-fortress Endret 10. mai 2012 av radiohodet Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Vel jeg spilte AOW serien i min tid, men er uenig i påstander om at det er city management, aow er i mine øyne konkurenten til heroes serien. Master of orion har jeg spilt siden jeg var 9 ja fantastisk spill. Ceasar 3 og co er og gode spill (selv om ceasar 3 har noen idiotiske "Happiness" settings) men som sagt tenkte i fantasy setting. Som sagt skal absolutt teste master of magic, da det faktisk er et spill jeg aldri har prøvd, og jeg har som regel prøvd de fleste strategi spill edit: dwarf fortress virket nokså interessant, absolutt verd å sjekke ut når det kommer ut, takk for den og Rart nok foretrekker jeg litt gammel grafikk fremfor nytidens billige tegne-film grafikk. Arcanum, warlods battlecry etc får monstre etc til å se mye kulere ut enn f.eks mayesty2 eller borderlands. Skal foresten teste ut fall from heaven og, men er som regel kritisk til mods, da jeg foretrekker at man inkluderer fantasti-grafikken og ikke bare navnene (og noen mods er litt late ) lastedit: den civ modden hørtes foresten helt fantastisk ut, og så fryktelig dårlig timing, eksamen i morgen så blir jeg tvungen til å gam'e hele dag, why god why! Endret 10. mai 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå