Prologue Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ja, tittelen sier vel det meste. Situasjonen: Når jeg har vært på skole/jobb og vært tilkoblet det trådløse nettverket, satt pc i dvalemodus for så å dra hjem å koble til det trådløse nettet der vil ikke pc koble til. Hva kan dette skyldes? Jeg har forsøkt å nullstille nettverkskortet via feilsøking, for så å koble til uten hell. Eneste løsning per dags dato er å koble til router via kabel, få forbindelse, deretter å koble fra kabel. Da vil den plutselig koble til det trådløst igjen. En restart av maskinen løser også problemet. Maskin: Asus x53S Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg vet ikke helt hva det skyldes, men hvis du har win7/vista kan du prøve å gå inn på "Nettverks- og delingssenter", og velge "Administrer trådløse nettverk". Derfra kan du prøve å slette alle de trådløse nettverksinnstillingene som ligger lagret lokalt på maskinen for å få en frisk start på eventuelt rot som kan ligge lagret der og skape problemer. Husk at da blir også alle lagrede passord slettet, slik at du må skrive dem inn på nytt. Hvis det ikke fungerer, kan du prøve å koble fra det trådløse nettverket på skole/jobb før du pakker PCen ned og drar hjem. Kanskje ikke en super løsning, men det kan kanskje hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå