Heisann! Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei For en stund siden, kjøpte jeg meg 4 høyttalere med 2 sånne gamle kobberkabler. Dessverre fikk jeg litt problemer når jeg skulle koble de til et miksebord. Så derfor lurte jeg på om det finnes noen der ute som vet om en plass der man kan få kjøpt en kabel med overgang fra gammel kobberkabel til en nyere kabel? Noen som vet? Takk på forhånd Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hvilke kabeltverrsnitt er det snakk om? Du kan muligens bruke en slik skjøtehylse sammen med kabelskotang. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hva mener du med "gammel kobberkabel" til "ny kobberkabel"? Det er lettere hvis du vet navnet på standardene, for det er ørt-og-førti standarder på slike kabler. Ta gjerne bilde av pluggene, for det vil gjøre det veldig enkelt å svare på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Heisann! Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Det er ikke overgang fra gammel kobberkabel til en nyere kobberkabel. Men fra en gammel kobberkabel til en nyere type kabel. For eksempel en rca-kabel. Men jeg visste ikke at det fantes forskjellige kobberkabler, men her er i hvert fall en som ligner helt nøyaktig på min : Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Og hvordan ser en nyere kobberkabel ut?! Hvis du tenker på en overgang til RCA, så er det ikke nødvendig med noen overgang. Klipp av endestykkene på RCA-kabelen og koble de sammen med f.eks. en sukkerbit eller andre skjøtestykker. Vips, så har du en nesten gratis overgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå