Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen problemer selvom jeg bytter hovedkort.

Anbefalte innlegg

Hei. For to dager siden fikk jeg et problem med min stasjonære datamaskin som gjør at den PLUTSELIG får bluescreen. Jeg tenkte som så at nå var det på tide å formatere.

Når jeg formaterte så fortsatt bluescreenen og komme og jeg prøvde å formatere igjen, men denne gangen bluescreena den på Windows innstallasjonen. Prøvde dette helt til jeg plutselig fikk det problemet med at viftene går men det skjermen får ikke signal.

Da byttet jeg tilbake til et eldre hovedkort jeg har. Dvs. Bytta Prosessor, Hovedkort og RAM brikkene. Nå som jeg gjorde det kom det bilde på skjermen, men fikk fortsatt bluescreen under Windowsinnstallasjonen. Sitter nå igjen med. Kan det være skjermkortet eller harddisken? Har testet alt som står i boka med bytting og sjekking av RAM brikker. Tatt ut og inn skjermkortet, prosessor og prøvd flere harddisker. Fortsatt bluescreen eller rett og slett ikke noe bilde på skjermen i det hele tatt. Noen andre som har hatt dette problemet eller noen som vet hvor feilen kan ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom foressten ikke bilde på det gamle hovedkortet før jeg bytta ut en IDE kabel, som visstnok var defekt. Og så bruker den sinnsykt lang tid på å starte opp windowsinnstallasjonen, som kan ha noe med CD romen og gjøre? Men dette burde den jo ikke bluescreene av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...