ostenxx Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Hei. Har nå endelig oppgradert maskinen til Ivy Bridge og Intel Z77. Jeg kjører en Intel 520 120 Gb som systemdisk og trenger all plassen til OS og programmer. Til spillbruk har jeg til nå brukt en god gammel WD Raptor med rundt 60 - 70 Gb lagringsplass. Dette blir alt for lite nå som systemet er klart for nyere spill. Så spørsmålet er; bør jeg gå for SSD eller finnes det en eller annen rask mekanisk disk med relativt mye lagringsplass? Jeg har ikke det store behovet for raskere loadetider og tenker at en ny mekanisk disk kanskje kan være den beste veien å gå da disken kan tjene flere formål. Har dere noen spesifikke anbefalinger? Ser for meg en ny Intel 520 120 Gb til 1300 kr dersom det blir ny SSD. Endret 9. mai 2012 av ostenxx Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ville bare holdt alt det nødvendig på SSD'en, som: OS, spilla du spiller mest osv, og så hiver du resten inn på en HDD. Feks en Seagate Barracuda 7200RPM 500/1000/2000GB. Lenke til kommentar
severman Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Hei, Lurer selv på dette, til nå har jeg kun hat 1 SSD på 128gb. Det begynner å bli litt for lite. jeg har sett på 2 harddisker men vet ikke hvilken jeg skal velge. Seagate Barracuda® 2TB eller Western Digital Caviar® Black 1TB Begge er ganske like i pris, men er ytelse så stor at det over går 1 TB forskjell? Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Gå for Seagate 2TB'en du:) Begge yter likt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå