horsegirl Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 glemte samfunnsfag boken på skolen så trenger hjelp med disse ordene: (bare om hva de vil si) råvare leverandør = flernasjonale selskaper = transportkostnader = handelsblokk = IMF = WTO = telekomunikasjons revolusjonen = TAKK PÅ FORHÅND !!! mvh meg Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 glemte samfunnsfag boken på skolen så trenger hjelp med disse ordene: (bare om hva de vil si) råvare leverandør = flernasjonale selskaper = transportkostnader = handelsblokk = IMF = WTO = telekomunikasjons revolusjonen = TAKK PÅ FORHÅND !!! mvh meg Google? Uansett: -Leverandør av råvarer, og råvarer er stoff som er i utganspunkt for andre ting som blir produsert, som feks. stål, frukt og lignende -Flernasjonale selskaper er store selskaper som har virksomheter og kontorer i flere nasjoner. Som feks Coca Cola. -Transportkostnader er hvor mye det koster å transportere ting, enkelt og greit. I senere tid har det blitt mye billigere, spesielt innenfor shipping. -Handelsblokk, er vel handelsblokade. Eller så er det proteksjonisme/merkantilisme, altså at man beskytter sitt eget marked mot det ytre. -IMF= International Monetary Fund, orker ikke å lese meg opp hva det er, så det får du google -WTO=World Trade Organization, en orginasasjon som ønsker en mer "rettferdig" og frihandel (har ikke sett noe særlig til det). -Det er vel rett og slett at flere og flere bruker mobiltelefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå