Zamoht Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei.. Jeg har nå byttet hovedkort til abit nf7-s v2.0 og prøver å få min xp2500+ barton opp å gå.. Prosessoren går så det suser den.. men hk vil ikke endre fsb. Jeg kan faktisk endre multiplier og nå går prosessoren på 2ghz.. men fsb'n går på 100mhz.. Oppdaterte biosen til v18 da den skulle fikse at prosessor ble opfattet som en xp3200, dette hjalp ikke.. Noen tips? Det er vel ikke bare noe så enkelt som en jumper på dette hovedkortet som hindrer meg i å endre fsb.. Håer noen av dere vet dette da det er kjedelig å ha en 166mhz prosessor som kun går på 100mhz fsb.. Mvh Thomas Nilsen Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei.. Jeg har nå byttet hovedkort til abit nf7-s v2.0 og prøver å få min xp2500+ barton opp å gå.. Prosessoren går så det suser den.. men hk vil ikke endre fsb. Jeg kan faktisk endre multiplier og nå går prosessoren på 2ghz.. men fsb'n går på 100mhz.. Oppdaterte biosen til v18 da den skulle fikse at prosessor ble opfattet som en xp3200, dette hjalp ikke.. Noen tips? Det er vel ikke bare noe så enkelt som en jumper på dette hovedkortet som hindrer meg i å endre fsb.. Håer noen av dere vet dette da det er kjedelig å ha en 166mhz prosessor som kun går på 100mhz fsb.. Mvh Thomas Nilsen Høres ut som en 100Mhz/Auto-jumper på kortet ja. Blir fristet til å si "les manualen", men skal la være Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 ja.. lest manualen har jeg.. og jeg kan ikke se noen omtale av jumper der.... Men jeg skal ikke se bort i fra at det er slik... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 det er ingen jumper på det kortet... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 20*100MHz ? Nei, det er ingen jumper på kortet for FSB. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Ja jeg kjører på 22*100mhz nå da... men kan ikke stille fsb'n i det hele tatt... uansett hva den står på, nekter hk å reagere på dette.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Da har du korrupt/feil med bios, bytt kortet med leverandør ! Lenke til kommentar
Orak Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Da har du korrupt/feil med bios, bytt kortet med leverandør ! Enig.. har hørt om dette før. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 er dette noe dere er sikker på? at bios er korrupt? Er dette et problem som flere har hatt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 er dette noe dere er sikker på? at bios er korrupt? Er dette et problem som flere har hatt? Aldrig hørt før jeg ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå