Gå til innhold

Forretningsjus på BI

Anbefalte innlegg

Jeg går første året eiendomsmegling på BI nå, og er i tvil om hva jeg vil gjøre videre. Selve studieretningen interesserer meg veldig, men er usikker på om jeg ønsker å gå ut i jobb som eiendomsmegler. Interesserer meg veldig for jus, så jeg tenkte nettopp at å hoppe over på forretningsjus kunne være et alternativ. Er det noen her inne som har erfaring med det? Er dette en god utdanning eller vil man komme i skyggen av de som tar master i jus? Og hvilke jobber/stillinger kan man få?

Har også tenkt på siviløkonom, men interessen for jus står sterkt. Har ikke karakterer nok til å komme inn på vanlig jus, og det er heller ikke så interessant. En jobb som består av jus og økonomi burde treffe meg midt i blinken ;) Dette er jo veldig aktuelt som eiendomsmegler også ..

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok det første året av forretningsjusstudiet før jeg hoppet over på den ordinære mastergraden i rettsvitenskap.

Du vil, som forretningsjusbachelor, være kvalifisert til å gjøre det meste en jurist gjør. Du vil ikke kunne jobbe innen noen av de klassiske juristyrkene som dommer eller advokat, og som bachelor vil du som regel stå tilbake for de fleste jurister (som jo har en mastergrad). Så hvis du ønsker å jobbe med jus bør du heller satse på mastergrad i det og evt. kombinere med økonomifag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...