eien Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 lettere inspirert av disse "boks kjølerene" så lurer jeg på dette: hvis man fester et pelt'elemet til en kobber plate og legger under radiatoren og vann kjøler denne med vannet som kommer fra CPU, vil da effekten av pelt'en forsvinne i seg selv eller vil man få en økt kjøle evne? rekkefølgen på vannet blir da: radiator->cpu->pelt kjøler->vanntank->pumpe->radiator noen som har noen tanker/erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 hmm... vist du; tar en peltier og setter en cpu-blokk på hver side av den, monterer det hele i denne rekkefølgen; radiator > tank > pumpe > blokka på kald-sida av peltieren > blokkene i systemet > blokken på varm-sida av peltieren > tilbake til radiatoren. Så vil du få kaldere kjølevann, ja.. men da må radiatoren vere større enn tilvanlig, og peltieren bør vere nok så stor.. likegreit vil det da vere (vist du bare skal kjøle cpu) å montere peltieren mellom blokka og cpu... men det ver egentlig ganske smart tenkt... Edit: jaja, nå leste jeg skikkelig, beklager at eg forandra og forbedra ideen din, fikk den til å virke faktisk... den nye tingen jeg har tenkt opp, (med god hjelp av mr. eien, skal kalles: pelcool. vist den refererest til.. hehe.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvis du klarer å få vannet under romtemp så kan du få problemer med kondens, men det skal jo litt til Lenke til kommentar
eien Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 så det du sier, Hjeper'n, er at det vil/kan funke?... greia mi er at jeg ikke vil ha noen vifter i systemet... er det da fremdeles mulig? Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 nei, desverre, det vil faktisk vere umulig, det vil bare balle seg på, og temperaturen vil bare stige å stige.. fordi du (som med det meste her i verden) tilfører mere energi enn du får ut.. Lenke til kommentar
eien Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 det var det jeg var redd for... pokker. men jeg skal nok lære å lure systemet ! tilsutt Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 nei, akkurat når det gjelder det, grav ned tanken i hagen.. da slepper du vifter.. Lenke til kommentar
daho Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 eller du kan bytte ut vinduet ditt med en radiator (bare ikke på sol sida) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 eller du kan bytte ut vinduet ditt med en radiator (bare ikke på sol sida) Skummelt når mor skal vaske vinduene da spesielt når hu bruker høytrykkspyler :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå