Gå til innhold

spill pc basert på micro atx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter en kjapp undersøkelse hos Komplett Data, kom jeg fram til følgende alternativer for hovedkort:

Intel (i865G):

Asus P4P800-VM Hovedkort for S478/800mhz - I865G, Dual DDR, SATA, VGA, m-ATX, LAN: kr 1060,-

MSI 865GM-L Mainboard S478/800mhz, Bulk - I865G, ATA100,m-ATX,LAN,Dual DDR400, VGA: kr 1027,-

AMD (nForce2 IGP/MCP):

Asus A7N8X-VM hovedkort for Socket A - nForce2IGP/MCP, VGA, m-ATX, USB2.0, LAN: kr 969,-

MSI K7N2GM-IL Hovedkort Socket A, Bulk - nForce2IGP/MCP2,m-ATX,VGA,LAN, Firewire: kr 1027,-

Alle kortene kommer med muligheter for å kjøre minne i Dual Channel-modus samt integrert grafikk+mulighet for et eget AGP-kort (8X). Skal man bare spille CS/WC3, holder det med GF4 MX'en som er integrert i de nForce2-baserte kortene. Ellers bør man gå for et eget grafikkort, anbefaler selv et Radeon 9700/9800 (Pro).

Lenke til kommentar

ok, takker for tipsene om hovedkortene, men hva med strømforsyningene som er i de micro kabinettene, ser at mange av de bare er på 200w er det nok til å drive alt stabilt ? Eller går det ann å bytte ut strømforsyningen med en større en ?

Ole

Lenke til kommentar

Heisan!

Shuttle boksene er et meget godt alternativ, eneste ulempen er at de kun har en pci port utenom agp porten, samt maks 2 disker (hvis du hiver ut diskett stasjonen). Det meste er integrert på hovedkortet, så kun 1 pci spor.. er ikke et stort problem.

Disse boksene har foreløpig hatt 200watt strømorsyninger, og dette har fungert bra. Flere Shuttle brukere jeg har lest om, har gjerne 1GB ram, 2x disker, DVD brenner og et skjermkort ala Radeon 9800 Pro.

Nå kommer det nye modeller meget snart, med 240watt power.. og da kommer jeg til å slå til, fordi de vil samtidelig lansere en "Athlon/Opteron 64" basert shuttle boks. Noe jeg gleder meg stort til å leke med!

Men for å svare på spørsmålet ditt, ja det går helt fint med 200watt power, så lenge du er "mild" på hva du hiver inn i boksen..

Forum om og for Shuttle bokser:

http://forums.sudhian.com/categories.cfm?c...id=43&forumid=1

Bra mAtx kabinett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=5&s=pl

:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...