AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men ofte når jeg spiser/har spist så blir jeg selvfølgelig mett. Men allikevel så er jeg sulten og kroppen vil både ha mer mat, men samtidig så orker den ikke mer. Vet noen hva dette kan skyldes? Anonym poster: 46ac67fae5355a9cb4cf6398be49778b Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Skjer dette med noen spesielle typer mat? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Skjer dette med noen spesielle typer mat? Har ikke tenkt over det før. Men skjer ofte når jeg spiser brødskiver. Enten om de har på makrell i tomat, nugatti eller leverpostei. Spiste også en hel pizza, og er nå mett og sulten. Er ganske ubehagelig siden jeg ikke aner om jeg skal spise eller ikke. Anonym poster: 46ac67fae5355a9cb4cf6398be49778b Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Grovt brød? (Altså med cellulose som også er kalt kostfiber) Det er slikt at vi mennesker ikke kan ta til oss energi fra cellulose fordi kroppen ikke har enzymene som trengs for å gjøre det. Vi får altså ikke mer energi av å spise kostfiber (vi får av grovt brød fordi det er andre ingredienser i den + pålegg), men vi vil likevel føle oss mette. Men siden du nevner pizza er jeg litt usikker Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Nei er ikke grovt brød. Er helt vanlig. Kan også forekomme ved annen mat, alt fra protein pulver, til pølser (sånne tykke feite), koteletter etc.. Kan prøve å loggføre kosten imorgen, og si om jeg blir mett, eller "sulten" igjen. Anonym poster: 46ac67fae5355a9cb4cf6398be49778b Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Kanskje du reagerer dårlig på karbohydratbomber som brødskiver. Hos noen mennesker kan det komme et ganske stort blodsukkerfall etter å ha inntatt karbohydratrike måltider og dermed gi en kunstig sultfølelse (som oppleves som reell - men ikke er det utifra kroppens behov). Endret 9. mai 2012 av Anaio Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Kanskje du reagerer dårlig på karbohydratbomber som brødskiver. Hos noen mennesker kan det komme et ganske stort blodsukkerfall etter å ha inntatt karbohydratrike måltider og dermed gi en kunstig sultfølelse (som oppleves som reell - men ikke er det utifra kroppens behov). Ja kan være derfor, får prøve å roe meg ned med karbohydrater (pleier å spiese karbohydrat rik mat til middag også). Men kan bli vanskelig, vet ikke hva jeg skal ha med på skolen etc da :/ Anonym poster: 46ac67fae5355a9cb4cf6398be49778b Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Du kan bake lavkarboknekkebrød? Veldig enkelt og tar ti minutter (jeg får da 50 knekkebrød på en omgang steking). Ellers har Mølleren en lavkarbobrødmix til 25kr som vil være mye bedre enn vanlig brød. Lett å bake, bare ta oppi 3ss olje og 5dl vann, null heving eller slikt Alternativt cottage cheese/kesam av noe slag med en neve nøtter og bær eller oppskjært frukt i. Salat med agurk/paprika/tomat/egg/kidneybønner/det du liker. Alternativt kan du ta med to kokte egg med litt brokkoli, litt oppskjært frukt og noen nøtter. Alt får plass i en matboks - og det holder deg faktisk mett! Endret 9. mai 2012 av Anaio Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg er stort sett konstant sulten, men man vet jo omtrent hvor mye man bør spise, så det er ikke noe problem. Man må ikke spise hver gang man er sulten. Tørste kan forresten også få frem en følelse av å være sulten. Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Det kan godt hende at at du spiser mye tomme karbohydrater, som gjør at du bare har metthetsfølese en liten stund. Prøv og ha et variert kosthold med mye frukt og grønt! trening gjør at du glemmer at du har lyst på mere mat når man er mett. Noe som er viktig er å drikke masse vann! det gjør at du føler deg mett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå