Gjest medlem-274360 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 TeametVi er nå tre gutter som har tenkt til å begynne å lage spill. Vi har nå tenkt ut et FPS spill, men trenger litt hjelp så lurte på om noen ville bli med!Hva leter vi etter?Vi leter etter folk som gjør jobben sin. Vi trenger folk som kan gjøre en av tingene på listen under. Listen nedenfor viser hva vi har og hva vi trenger.Programmerer [1/3]Animasjonlager [0/2Modellager [2/5]Lydartister [0/2]Personlagere [0/2]Tegner [0/1]Hvordan søke?Hvis du vil bli med send en epost til #fjernet#Du må sende en søknad. Den må inneholdet:Navn:Alder:epost:Bosted:Hvilken jobb:erfaring:Litt om deg selv:Som vanlig får du svar innen 24 timer, men maks er 3 dager. Vi kan være litt opptatt noen ganger, men ser i inboksen veldig mange ganger om dagen Hva lager vi nå? Nå har vi tenkt til å lage ett FPS(First person shooter) spill til Pc og Mac.Det skal komme aliens til jorden og du blir en del av en spesialstyrke og skal kjempe mot aliens!Vi trenger en del våpen og animasjoner til våpene. Vi trenger også bygninger og militære kjøretøy samt også alien modeller og soldat modeller. Det blir et Alien FPS spill.Håper at dere vil bli med!Ha en god dag!#fjernet# Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Trenger litt mer info her gitt. Er det lønn eller et fritids prosjekt? Om det andre, blir spillet open source? Kan jeg se hva dere har? Hvor langt i utviklingen er dere? Er det noen design docs? Dere har trademarket navnet deres, men ikke giddet å sette opp en nettside? Hva er deres tidligere erfaringer? Hvorfor klarer dere ikke å unngå JPEG artifacts på en så simpel logo? Lagre som gif, svg, png, eller webP så forsvinner det. Lager dere spillet fra bunn, eller bruker dere verktøy à la Unreal, Unity eller Source? Siden det er snakk om Mac er det vel OpenGL. Hva bruker dere sammen med OpenGL in terms of libraries? Jobber dere sammen fysisk eller over nett? Om over nett, hva slags rutiner har dere når det kommer til å dele assets, kode, dokumenter og kommunisering? Er det taktisk eller twitch-ete. Er det korridor-basert eller store områder med mounts? Noen spesiell grafisk stil dere går etter? Skal modellererne bare kunne å lage modeller, eller har dere masse hendelser, som byggninger som kan falle sammen osv som krever at modellererne skal kunne kode eller bruke deres verktøy til å få sammenheng i det? Er det noen tidsramme for når spillet er ventet å være spillbart? Lenke til kommentar
Gjest medlem-274360 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Skal prøve å svare på det meste Det er et fritidsprosjekt, men vi har ikke kommet så langt med spillet, men jeg har laget noen våpen. Jeg har en Mac og tror vi skal bruke Unity 3D. Vi er litt nybegynnere, men vår største drøm er å lage dataspill! Vi jobber over skype og sender filer over til hverandre, men nettsiden vår trenger vi kanskje litt hjelp med :/ Modellene eller bygningene skal ha hendelser som eks. Rase osv. Grafikken tror jeg at skal være så realistisk som mulig og det skal være store områder med mounts spill Det skal være et stort alien FPS spill med en god historie. Hvis det blir vanskelig å lage spill til Mac lager vi bare til Pc. Vi lager spillet med motoren Unity 3D, men vet ikke helt sikkert på hva slags programmeringspråk vi skal bruke, men hvis du vil kan du bestemme det Koding kan dessverre ikke jeg og derfor trenger vi noen som kan det. Jeg håper at spillet er spillbart innen september Er det noe mer du lurer på bare spør Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Står dere har en koder. Er ikke mulig å få spurt han om de tekniske delene? PC er veldig bredt. Det er hundrevis av forskjellige operativ systemer, og millioner av software-kombinasjoner. Om du mener Windows er nok det litt lettere i og med verktøyene som alt finnes, der blant en veldig fin offisiell SDK. Men skal gå fint å få det til å funke på Mac. Kan jeg spørre hvor gammele dere er? Vet det kan høres litt frekt ut, men det virker ikke som dere har all verdens med ekspertise og erfaring. Godt dere er engasjerte da! Anbefaler forresten Git (krever at dere er open source, med mindre dere vil betale en liten sum) for å dele kode, og enten Amazon S3 eller Google Drive for å dele assets. Samtidig er Google Docs veldig bra for å samarbeide på design docs. Om dere piratkopierer Unreal kan dere lage et generisk FPS ved å bare klikke på ikoner. Bra grafikk og kompatibilitet med alle platformer for det og. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Åja, jo, om en mod ser dette bør du nok også flytte det til spill-seksjonen. Muligens Mac seksjonen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-274360 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Akkurat nå lærer vi Unity 3D, men kanskje tenkt å bruke UDK, men når du sier SDK mener du cryengine? Kodern vår er ikke proff, men han kan mest av oss. Når jeg sier Pc mener jeg Windows xD Jeg har undersøkt om UDK er for Mac, men har ikke funnet noe Vi er 12 og 13 år. Vi har egentlig ganske liten erfaring med dataspråk, animasjoner, men vi lærer gjennom Youtube Akkurat nå bruker jeg Maya, google sketchup og zbrush til modeller, men bruker mest Google sketchup. Jeg har prøvd meg med Xcode og cocoa application og laget noen simple apper, men kan ikke si at jeg er stolt Trodde det skulle være lettere å lage spill, men når du først sitter med tusen av forskellige koder blir det plustelig mye vanskeligere. Ser at du har MYE mer erfaring enn oss! Takk for tipsene du ga oss og si ifra om du vil være med å lage spill :D Endret 9. mai 2012 av medlem-274360 Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Er ikke interessert i være med, hovedsaklig siden dere har lite å bidra. Men det virker som dere er mye lengre i gang enn de fleste deres alder. Så det er jo kjempe positivt. Unreal funker fint med Mac http://udn.epicgames.com/Three/DistributionAppleMac.html - YouTube er et forferdelig sted å lære. Ikke for animasjon, men for koding i det minste. Lettest med bøker eller å lese andres kode. Xcode er et tekst-editing program, slik som MS Word og TextEdit. Men det er spesialisert til å skrive kode for Mac programmer. Coca er applikasjon-chrome systemet til Apple. ZBrush med dagens PCer er alt for detaljert til å fungere bra med spill. Vet ikke helt hvor mye Google SketchUp har kommet siden sist jeg prøvde det, men da jeg prøvde det var det alt for simpelt. Manglet de fleste nyttige funksjoner. Men Maya er et veldig fint sted å starte. Blender og forsåvidt. En SDK er en "Software Development Kit" (Legger dere ikke merke til hvordan alt slutter med "DK"?) og er ikke et verktøy for et spesifikt system. UDK er en SDK. Cryengine SDK er også en SDK. Samme med Valve sin SourceDK. Og alle andre slike systemer. Jeg gleder meg til å se hva dere kommer frem til. Lek dere med verktøyene. Og ikke være redde for å bruke litt svakere, og dermed lettere verktøy, som MUGEN eller RPGMaker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-274360 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Takk for tipsene du har gitt oss! Vi skal gjøre vårt beste med å lage spill! Skal prøve meg fram med enten Cryengine, Unreal eller Unity 3D, men vet ikke hvem :/ Har du ett forslag til spillmotor som er lett å bruke og ikke er veldig begrenset. Det må være lett å lage FPS med det da Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Ja, men det er helt feil approach. Bruk Hammer editor til å lage CS/L4D/Portal/TF baner i stedet. Når dere fikser Hammer er en mod av et av de forrige spillene et bra neste-steg. Kan vel nevne at verktøyene som er brukt til å lage de spillene er "open source" nå, så de kan dere bruke og. Endret 11. mai 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå