SmurfKid Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei SmurfKid her Regn ut volumet av en pyramide der grunnflaten er et kvadrat med sider 8,0 cm. høyden i pyramiden er 15,0 cm. V= G*h L*B*h ------ = --------- 3 3 Jeg fikk fram til svaret at det var 3203 cm Men problemet er at jeg ikke forsto hvor jeg fikk 8 fra! på bredden! HJELP MEG TENTAMEN I MORRA! Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) oops glem det Endret 9. mai 2012 av Karina Hulesangerhule 1 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Ehh? mulig jeg ikke forstår spørsmålet, men du skriver jo selv i oppgaven at grunnflaten er et kvadrat med sider 8 cm... Regnetstykket ditt er jo veldig enkelt (8*8*15)/3 Åjo, et kvadrat har fire like lange sider, noe som også var ganske klart i oppgaven da det sto sider i flertall og ikke bare en side. Endret 9. mai 2012 av multisync Lenke til kommentar
SmurfKid Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Ehh? mulig jeg ikke forstår spørsmålet, men du skriver jo selv i oppgaven at grunnflaten er et kvadrat med sider 8 cm... Regnetstykket ditt er jo veldig enkelt (8*8*15)/3 Åjo, et kvadrat har fire like lange sider, noe som også var ganske klart i oppgaven da det sto sider i flertall og ikke bare en side. Jamen Bredde og lengden er den samme? Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ehh? mulig jeg ikke forstår spørsmålet, men du skriver jo selv i oppgaven at grunnflaten er et kvadrat med sider 8 cm... Regnetstykket ditt er jo veldig enkelt (8*8*15)/3 Åjo, et kvadrat har fire like lange sider, noe som også var ganske klart i oppgaven da det sto sider i flertall og ikke bare en side. Jamen Bredde og lengden er den samme? Ja, i et kvadrat er de det. 1 Lenke til kommentar
SmurfKid Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Ehh? mulig jeg ikke forstår spørsmålet, men du skriver jo selv i oppgaven at grunnflaten er et kvadrat med sider 8 cm... Regnetstykket ditt er jo veldig enkelt (8*8*15)/3 Åjo, et kvadrat har fire like lange sider, noe som også var ganske klart i oppgaven da det sto sider i flertall og ikke bare en side. Jamen Bredde og lengden er den samme? Ja, i et kvadrat er de det. Hehe, fy faen jeg er dum! dette henger jo alt sammen -.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå