Tweedle Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) I kjølvannet av Intel og Nvidia-lanseringer har jeg valgt å bytte ut min nåværende maskin som består av en i7 930 og et GTX 580. Jeg er litt ambivalent i forhold til valg av skjermkort og om jeg i det hele tatt skal oppgradere det nå, men det virker som GTX 670 kan bli en god investering. Jeg ser på en skjerm som er 1900*1080 - så 670 SLI er neppe noe behov med det første? Dette er listen min så langt og jeg ville satt pris på innspill. Jeg har ikke noe budsjett, men jeg føler disse komponentene reflekterer hva jeg trenger; god ytelse i spill, god lydkvalitet og mulighet for lett klokking av CPU og GPU med respektable temperaturer. Edit: Endret 9. mai 2012 av Tweedle Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ser fint ut, eneste ville byttet SSD'en til en Intel 520, og byttet PSU'en til enten en HX 650 eller AX750 da de er laget av Seasonic og ikke CWT. CWT er kjent for "lack" av kvalitet, derimot Seasonic har topkvalitet PSU'er. Lydkortet til HK holder i lange baner, men det får nå du velge selv. Ellers ville jeg sagt at du ikke har "trang" for å bytte komponenter da i7 930 og GTX580 forsatt er gode komponenter innenfor dataverdenen. Hadde heller ventet ett år til, om jeg ikke tar feil "Haswell" kommer, som kommer til å være en mye bedre prosessor enn det SB og IB er atm. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Totalt bortkastet å oppgrader fra 580 til 680. Samme går for i-79xx til i7-3770k. Vent på Haswell og 28nm "v2" som kommer senere i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå