skyrim1 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei! jeg skal kjøpe nytt ram til mitt MSI P67A-GD55 hovedkort. Jeg har 4 gb nå men trenger mer til minecraft + server og sånt. I tilleg vil jeg også bytte fordi jeg har sandy bridge i5 2500k og 1.65v ram brikker og har hørt at det kan overbelaste prosessoren eller noe sånt. Så jeg tenker meg kanskje 6 eller 8gb, men hva er forskjellen på alt det der dimm ddr3 og SO-dimm ddr3 og alle de greiene? Takker for svar Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Har 1.65V moduler til SB selv, men kjører de på 1.6V. Eldste PC'en har gått slik over et år uten problem. Til SB skal du ha 2 eller 4 moduler, 6GB det hører mer til X58 brikkesettet, også skal du ha DDR3 uten noe SO-dimm. Fra linken under skal du kunne velge fritt, billigste alternativ gir deg nesten like god ytelse som dyreste. Husk frakt varierer fra 49 til over 150, det kan lønne seg å sjekke varepris + frakt. http://www.prisjakt.no/category.php?k=980#rparams=l=s87320881 Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Har 1.65V moduler til SB selv, men kjører de på 1.6V. Eldste PC'en har gått slik over et år uten problem. Til SB skal du ha 2 eller 4 moduler, 6GB det hører mer til X58 brikkesettet, også skal du ha DDR3 uten noe SO-dimm. Fra linken under skal du kunne velge fritt, billigste alternativ gir deg nesten like god ytelse som dyreste. Husk frakt varierer fra 49 til over 150, det kan lønne seg å sjekke varepris + frakt. http://www.prisjakt....ams=l=s87320881 Takk for svar! ja jeg også har tatt ned volten til 1.6 da, men ram er kanskje det jeg vet minst om, så hadde vært fint om du kan si hvilke som er et bra valg, jegg ikke å bruke så veldig mye penger på det så noe billig og bra er fint Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Linken over viser kun 2*4GB, 1600 MHz ram, de fleste er CL9, noen har litt bedre latency, men de koster da litt mer. For Den jevne bruker har det null betydning. Jeg ville valgt de billigste uten høy kjølefinne, da kan du om ønskelig sette på en hvilken som helst kjøler på CPU'en din, uten at den kommer i konflikt med minnemodulene. Prisene starter i underkant av kr 400. CDON tar fast 49 i frakt, men det er også andre butikker som sender for omtrent samme pris når verdi og vekt er såpass lav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå