Gå til innhold

[Løst] Bygge min første pc og trenger hjelp:)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden og satte opp et system som garantert var fremtiden. Vel, ting skjede fort gitt. I7-920 på 1366 socket, displayporten, bios isteden for uefi osv. Tok ikke mange uker før man følte man satt på en pc fra 1980 årene. Regner med det er sånn for alle. Mitt oppsett kom på over 25000,- med skjerm. Stabilt og flott, men hadde nok fått en bedre pc for 25000,- idag enn hva jeg betalte i 2009. Så jo også at alle lovnader om at det skulle komme en bios oppdatering som gjorde at man fikk uefi, aldri ble noe av. Ikke noe must, men allikevel. 1366 socketen som var den man måtte satse på om man skulle være sikret fremoverkompabilitet..vel. Sånn er vel livet.

 

Du har valgt ett m-atx kort. Det har sine begrensninger siden det er lite. Så bl.a at om du skal ha to skjermkort så er du nede på 8x hastighet på. Så ikke ut som om du fikk full 16x hastighet på begge da.

Ser greit ut, men ville valgt minne fra qualified vendors listen om du ikke har gjort det. Skal du ha gamer pc så velger noen å gå over til vannkjøling osv. og da bør kabinettet være klargjort for det.

Lenke til kommentar

For det første så har du glemt cd reader? og harddisk..

 

sorry.. glemte og skrive at jeg har en gammel stasjonær som har bluray leser også har jeg en 2TB disk i den som skal inn i den nye pcen;) takk for svaret..

 

Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden og satte opp et system som garantert var fremtiden. Vel, ting skjede fort gitt. I7-920 på 1366 socket, displayporten, bios isteden for uefi osv. Tok ikke mange uker før man følte man satt på en pc fra 1980 årene. Regner med det er sånn for alle. Mitt oppsett kom på over 25000,- med skjerm. Stabilt og flott, men hadde nok fått en bedre pc for 25000,- idag enn hva jeg betalte i 2009. Så jo også at alle lovnader om at det skulle komme en bios oppdatering som gjorde at man fikk uefi, aldri ble noe av. Ikke noe must, men allikevel. 1366 socketen som var den man måtte satse på om man skulle være sikret fremoverkompabilitet..vel. Sånn er vel livet.

 

Du har valgt ett m-atx kort. Det har sine begrensninger siden det er lite. Så bl.a at om du skal ha to skjermkort så er du nede på 8x hastighet på. Så ikke ut som om du fikk full 16x hastighet på begge da.

Ser greit ut, men ville valgt minne fra qualified vendors listen om du ikke har gjort det. Skal du ha gamer pc så velger noen å gå over til vannkjøling osv. og da bør kabinettet være klargjort for det.

 

Ja jeg er ute etter en bruks pc men samtidig vil jeg game for eks Battelfield 3 så jeg er også ute etter en bra gaming pc.. helst ikke i den prisklassen du kjøpte din første da ;) hehe..

Lenke til kommentar

Lista er fin den, men tror jeg hadde gått for et z77 kort, da prisen ikke er mye ekstra.

His ike er det et veldig bra hovedkort til den prosen olestokk har plukka ut.

Jeg hadde nok gått for en av de nye UEFI kortene til Gigabyte, da UEFIen der er glimrende om du skal leke litt med annet også. Disse koster dessverre noe over 1200kr for øyeblikket

(Den er visst helt kompatibel med Mac OS også..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS har også UEFI, og hvis TS ikke har bruk for WiFi on-board er det ikke så veldig stor forskjell mellom z68 og z77.

Såvidt jeg har forstått er Asus sin UEFI lukket, mens ikke gigabyte sin.

Nå har visst man allerede "jailbreaka" Asus sin UEFI da.

 

z77 har native USB3.0 og PCIe3.0, noe z68 ikke har (kan ha tredjeparts støtte da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...