Dishwasher Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei, Jeg har en Asus A52J laptop med Windows 7 HE installert. Etter at jeg fraktet den hjem fra eksamen igår, bruker den plutselig 6-7 min på bootup og login tar ytterligere 5 min. Systemet jobber kjempetregt - normale oppgaver som å starte opp en nettleser tar opptil flere minutter. Har forsøkt system restore, starte i safe mode, og selective startup uten å loade startup items og services - systemet er fremdeles like tregt. Installerte en usb stick driver på eksamen. Vet ikke om en korrupt driver av denne typen kan forårsake slike problemer, men fjernet ihvertfall alle usb drivere uten resultat. I og med at selve bootupen tar så lang tid, lurer jeg på om det kan være en hardware-feil. Håper noen har gode forslag til feilsøkingsmetoder. Å kjøre noe prosesskrevende diagnostisk verktøy eller virus-scan i selve operativsystemet vil ta flere dager, så det vil isåfall være en senere løsning. Er takknemlig for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Regner med du har HHD? ( ikke SSD ) Kjør en test på den , produsenten har kanskje eget verktøy, ellers har internett. 1 Lenke til kommentar
Dishwasher Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Takker for kjapt svar Det er en 500gb seagate på 5400rpm som står i maskinen ja. Noen som kan anbefale en bra boot-cd til å teste hdd'en med? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Jeg vet at WD har på sine sider til sin HHD. Tipper den tester din like bra. Kjør for all del ikke en write zero-test som vil slette hele disken. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Sjekk belastningen på systemet under oppgavebehandling / ytelse. Knappen videre for ressursovervåkning kan også gi deg en indikasjon på hvor problemet ligger. Det går også an å sjekke feilloggen til systemet under administrative verktøy : Hendelseliste. Lenke til kommentar
Dishwasher Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Sjekket prosessor og ram i oppgavebehandling tidligere, ingenting tydet paa at systemet skulle operere sakte. Det var ingen prosesser tok opp nevneverdig ram- eller cpu-kapasitet. Fikk nettopp laane en boot-cd med linux av broderen, derav den unorske keboard-layouten.. Kjoerte noen tester paa hdd'en med programmet GSmartControl. Ingen av testene ble fullfoert 100%, og jeg fikk read error paa alle sammen. Verdiene som testene gav tilbake sa meg ikke saa mye, men det var en referanseverdi for normalen ved siden av, og resultatet paa min hdd var skyhoeyt over hva det skulle vaere. Ser ut til at jeg maa handle inn ny harddisk gitt! Takker for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå