Gå til innhold

[Løst] Plassering av skjermkort (PCIe 16x)

Anbefalte innlegg

Mange hovedkort har nå to PCIe-slots som støtter 16x,. Hvis man bare skal ha ett skjermkort, står man fritt til å velge plass?

- Store CPU-kjølere gjør at man kommer svært nærme øverste PCIe-slotten.

- I enkelte av manualene på disse hovedkortene anbefales man å plassere skjermkortet i øverste slot.

- Derfor ønsker jeg å plassere skjermkortet i slot 2 (ikke øverst).

Men vil valget påvirke ytelsen på kortet når begge slottene er 16x?

Endret av skreddern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme dilemma som deg.. (CPU kjøleren min dekket faktisk litt av det øverste sporet.)

så jeg valgte og sette mitt skjermkort i det nederste.. men mitt hovedkort støttet bare 8X hastighet på det. fant jeg ut etter mye iritasjon.

Men etter hva jeg ble fortalt, så spiller det ikke så stor rolle. ettersom de fleste skjermkortene ikke trenger med en 8x for og ha full effekt (mangler kanskje 1 fps eller 2.. men det skiller så lite.)

men det er hovedkortet og prosessoren som bestemmer om du har full utnyttelse av nederste PCI-E 2.0 16x

Edit:

Her_Kan_du_se_tidligere_info

Endret av Omland07
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer jo an på ditt Hovedkort.. og type skjermkort da... men hvertfal ATI 6XXX serien utgjør ikke noe forskjell.. (det har jeg testet.)

Edit:

men jeg fikk beskjed om at selv de nyeste skjermkortene ikke utnyttet PCI-E 2.0 16x selv om de har støtte for PCI-E 3.0. 16x

Endret av Omland07
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...