Gå til innhold

Vil tilbake på fotballbanen!

Anbefalte innlegg

Okei, jeg spilte utrolig mye fotball før og var innom kretslag og regionslag. Jeg har alltid slitt med dårlig muskulatur i beina. Som strekk og muskelkramper, spesielt bak på hamstrings. Dette er vel den største grunnen til at jeg la skoene på hyllen for ca. 1 år siden. Har spilt litt smått etter det, men ikke noe seriøst eller på noe lag. Nå har jeg utrolig lyst til å prøve å komme meg på banen igjen og spille på det lokala A-laget, som det ikke er noe særlig høyt nivå.

Men trenger tips til hvordan jeg skal trene fremover. Har trent masse styrke det året jeg ikke har spilt fotball, så har bygd meg opp en god fysikk. Kommer også til å trene styrke 3 ganger i uka.

Først og fremst er jeg nødt til å få opp kondisen, den er helt rævva. Samtidig må jeg få igjen ballfølelsen og bli lett i beina.

Noen som har tips til øvelser eller noen generelle tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sliter også mye med kramper i beina og tar magnesium-piller hver dag for å styrke muskulaturen, det hjelper. Før hadde jeg også en skade jeg trodde var strekk. Det viste seg å være overbelastning i beina på grunn av mye fotball. Da fikk jeg et treningsprogram av fysioterapeuten som har hjulpet. Programmet ligner dette her: http://treningstips.org/hofte%C3%B8velser/ . Jeg tar 3 ganger 25 på hvert bein, framover, utover og innover, som om du sentrer innsidepasninger, utsidepasninger og skyter rett fram.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...