negnirty Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei! Har den siste tiden hørt en ulyd fra venstre bakhjul på min Passat B6. Det er en forholdsvis høyfrekvent uling som oppstår ved kjøring i ca 80km/t. Ved høyere eller lavere hastighet minker lyden og forsvinner helt ved veldig lave hastigheter. Den forsvinner også når jeg svinger til venstre, men ikke til høyre. Hjullager har slått meg, men hjulet blir ikke varmt eller noe etter kjøring, og jeg merker ikke noe på bilen annet enn lyden. Noen som har noen ide om hva det kan være? Og om det er hjullageret som er kaputt, hva er prisen på skifte? (Noen som også vet hvor mye det koster sånn ca. å få skiftet dempere og fjærer rundt hele? ) På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hadde samme på min subare forester 04. Det var lageret, er det slitt gir det økt støy i kupeen. Bytta også dempere bak og det kostet 10.000kr. Her kan man nesten kjøpe uorginale og montere de på et random verksted til halv pris. Sikker på at demperene er slitt? Oljelekasje i ringene? Er det ikke det så dytt ned bilen og slipp, fungerer demperene skal bilen gå opp igjen og bli der. Svaier bilen opp og ned noen ganger er demperene slitt. Lenke til kommentar
negnirty Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Hadde samme på min subare forester 04. Det var lageret, er det slitt gir det økt støy i kupeen. Bytta også dempere bak og det kostet 10.000kr. Her kan man nesten kjøpe uorginale og montere de på et random verksted til halv pris. Sikker på at demperene er slitt? Oljelekasje i ringene? Er det ikke det så dytt ned bilen og slipp, fungerer demperene skal bilen gå opp igjen og bli der. Svaier bilen opp og ned noen ganger er demperene slitt. Takk for svar! Nei, demperene er fullt funksjonelle, men det er ikke helt den samme stivheten lenger, så bare undret om noen visste, men det er ikke prekært Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Sansynligvis defekt hjullager. Er komplett nav bak om du ikke har 4-hjulstrekk. Vanskelig å si noen pris på å skifte fjører og dempere rundt om da det avhenger veldig fra bil til bil. Best og forhøre seg flere steder. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jekk opp bilen og kjenn om det er slakk i lageret. Lenke til kommentar
SanderDoorn Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Snurr på hjulet oppjekket og hørr etter romle lyd/hyling. Det er ikke alltid det er slakk selv om lageret er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå