Leifen18 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei, jeg har hatt Galaxy SII siden Mai, men har nå byttet den ut med en Galaxy Xcover grunnet uhell. Jeg husker at jeg hadde problem i begynnelsen med SIIen at den hadde "cellestandby" og "telefon inaktiv" over skjermen (selv med max lysstyrke på) på antall prosent brukt batteri. Jeg husker derimot ikke hva jeg gjorde slik at dette sluttet, og jeg sjelden så disse to på lista i det hele tatt, og de få gangene de kom inn, var det når jeg visste at jeg hadde vært uten dekning en liten stund, eller lignende. Så jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg å huske hva jeg gjorde. Eller er det med Xcover spesielt? For min bror og mi mor har kjøpt samme mobilen og alle opplever samme problem. Ingen av oss sliter med dekning hjemme eller steder vi har vært i perioden. Akkurat i dag har jeg brukt mobilen relativt gjennomsnittlig, så jeg sitter igjen med dette: 14 timer og 3 minutt på batteri og 26% igjen. 14 timer og 3 minutt med cellestandby, 36%. 11 timer og 25 minutt med telefon inaktiv, 26%. 2 timer og 38 minutt med skjerm (på full lysstyrke), 12% 4 timer og 27 minutt med wifi, 11% 6 timer og 13 minutt med (forbli aktiv) og 3 timer og 23 minutt med (wifi på) google tjenester, 9% 3 timer og 23 minutt med kart (wifi på), 8% Min bror klarte å oppnå over 80% totalt på cellestandby og telefon inaktiv ved å bruke mobilen svært lite. På 16 timer hadde han brukt 60% av batteriet, til tross for at han nesten ikke hadde brukt mobilen. Android versjon 2.3.6, original firmware. Jeg gir gjerne mer informasjon, men jeg kommer ikke lenger ned enn de seks faktorene som bruker mest strøm, i motsetning til på S II. Og det største problemet mitt er vel egentlig at jeg hadde dette problemet på S II og skiftet aldri fra original firmware der, men problemet gikk over der, uten at jeg husker hvordan. Er rimelig sikker på at jeg gjorde noe spesifikt, though, men det er jo nesten et år siden :-P Det er forøvrig en real nedtur å gå fra Galaxy SII til Galaxy Xcover, på ALLE måter :-P Gleder meg til Galaxy Note II :-) Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Tenker jeg prøver meg på en liten bump her, jeg :-) Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Prøver meg på en liten bump til, jeg :-) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Det hjelper lite å bumpe når du uansett ligger blant de 3-5 øverste i kategorien Har du sett denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1358356 Det bør være noen tips der. Spesielt vil jeg anbefale å oppdatere programvaren da det kan virke som om det er et problem med radioen i telefonen, eller bugs med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå