bippib Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hei. bruker nå en ssd av typen ocz agility 3 120 gig men etter installasjon av windows og kun windows så registrerer windows at jeg har brukt 62 gig av 111 gig totalt?! noen som vet hva dette skyldes?? er min første ssd, så erfaringen med disse diskene er ikke akkurat stor på forhånd takk Lenke til kommentar
avo Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Dette er vel ikke at du har mistet noen plass, men heller at du har brukt den. Tipper windows installasjonen, spage file og hibernate fil tar opp den plassen du savner. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Sikker på at du ikke har partisjonert disken under installering av win? En ren win7 install skal ta mellom 11-15gb av disken, så litt feil der, avo. Har du satt sata kontrolleren til achi i bios? Prøve en reinstall med full format av ssd'en kanskje? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 - Skriv "compmgmt.msc" i feltet under "all programs" i start-menyen - Utvid "storage" - Klikk på "disk management" - Ta et screenshot av skjermen og post i tråden Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Hørtes jo litt mye ut, men ikke noe ekstremt akkurat. 48 GB tar min windowsinstallasjon av plass. Dette er dog ikke ved helt ny-installert tilstand. (selv om jeg legger minimalt på selve C: disken) Jeg forventer som regel å bruke rundt 40 GB plass på en windwosinstallasjon inkludert drivere etc. Jeg synes 11-12 GB høres kun realistisk ut om du ikke har gjort annet enn å gå rett til "Min Datamaskin" etter å ha installert Windows. Med nødvendige oppdateringer, drivere + litt til så er jeg nesten alltid oppe i et par titals GB. Du kan ikke prøve å sjekke hvilken folder som tar opp så mye plass da? (for deretter å bla deg innover i mappestrukturen for å se hva som er synderen) Som sagt så er nok dette tvilsomt SSDen din sin feil, og heller Windows (eller andre ting sin feil). Endret 9. mai 2012 av Andrull Lenke til kommentar
bippib Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 100 % sikker på at den ikke er partisjonert, er bare en 100MB som win laga og resta på 111 gig ca. Har sjekka størrelse på alt på c: og det tar til sammen nesten 12 gig. Har formatert et par ganger, tilogmed tatt ut disk og satt den i en annen maskin og formatert uten hurtig instilling. Viser 111 gig ledig i install menyen til win også, og etter windows er ferdig så er de bare 48 gig igjen. Lest et sted her at win kan lage en hibernate og en swap fil på omtrent samme strl som ram, har 32 gig ram kan det være noe og sjekke opp? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ahh, såpass mye forklarer egentlig alt ja. Det er ikke hibernate bare som er problemet, men det faktum at Windows er satt til å kjøre med en sidevekselfil på samme størrelse som RAM (og selv så anbefaler Windows 1,5 ganger størrelsen). Du kan endre dette ved å gå til Systemegenskaper -> ytelse -> Avansert, og under virtuelt minne, så kan du endre denne selv. Det har vært mye opp og men om man trenger dette med en SSD og masse RAM, og jeg tror nok du uten problem kan senke den en goooood del. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hibernate reserverer også like mye plass som du har RAM, så dersom du skrur av av pagefila, og hibernate, så har du vunnet MYE plass. Hibernate skrur du av ved å skrive powercfg -h off i kommandovinduet(CMD) Lenke til kommentar
bippib Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 hei, igjen. takker for alle svar og tips. reduserte sidevekslings fil og skrudde av hibernate. fikk da tilbake all plassen jeg savnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå