Gå til innhold

[Løst] Konfirmasjons pc 15-16 k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shit, nå er jeg trøtt :omg: Jeg fikk laget noe på dustinhome. som ble ca 12,5. Det er det maksimale jeg kommer til å gå.. Jeg vedder på at jeg har glemt noe, eller gjort noe galt, mn i mine øyer, ser dette bra ut :p

 

Gå med olestokk's oppsett.

 

Hva jeg kan si om ditt oppsett:

 

Du har valgt en dårlig strømforsyning, bråker ganske mye og for ett oppsett til 15k skal du i det minste ha kvalitet på det som betyr mest. Også hørt den har korte kabler.

SSD'en er en av de SSD'ene du burde holde deg vekke fra på markede, da du har mye mer stabile og bedre SSD'er som Intel 330, eller Intel 520.

USB nettverk er ikke vits da du kan kjøpe ett z77-V HK for noen få hundre lapper mer og få med trådløst nettverk.

Du har valgt en dyr versjon av HD7850, som da kommer med stock kjøler. (Som er verre enn custom kjølerene som da koster rundt 1700kr).

Headsettet er ett bra valg, har det selv.

Musa er jeg ikke "fan" av.

Ville gått for ett Qpad mk-50 som holder i lange baner og har samme kvalitet.

Skjønner ikke hvorfor du satte denne skjermen sammen med ett oppsett som skal være rundt 15k.

Ellers.

Lenke til kommentar

Shit, nå er jeg trøtt :omg: Jeg fikk laget noe på dustinhome. som ble ca 12,5. Det er det maksimale jeg kommer til å gå.. Jeg vedder på at jeg har glemt noe, eller gjort noe galt, mn i mine øyer, ser dette bra ut :p

 

Gå med olestokk's oppsett.

 

Hva jeg kan si om ditt oppsett:

 

Du har valgt en dårlig strømforsyning, bråker ganske mye og for ett oppsett til 15k skal du i det minste ha kvalitet på det som betyr mest. Også hørt den har korte kabler.

SSD'en er en av de SSD'ene du burde holde deg vekke fra på markede, da du har mye mer stabile og bedre SSD'er som Intel 330, eller Intel 520.

USB nettverk er ikke vits da du kan kjøpe ett z77-V HK for noen få hundre lapper mer og få med trådløst nettverk.

Du har valgt en dyr versjon av HD7850, som da kommer med stock kjøler. (Som er verre enn custom kjølerene som da koster rundt 1700kr).

Headsettet er ett bra valg, har det selv.

Musa er jeg ikke "fan" av.

Ville gått for ett Qpad mk-50 som holder i lange baner og har samme kvalitet.

Skjønner ikke hvorfor du satte denne skjermen sammen med ett oppsett som skal være rundt 15k.

Ellers.

 

Greia er at jeg skulle finne en pc ti|l| |en venn, men så ble jeg litt ivrig selv, og gikk ove|r til å snakke om min egen pc. Nesten alle vennene mine har bestilt, så jeg begynner å merke at det haster litt. Jeg kan maks bruke 12,5 k, og jeg må ha absolutt alt, hvilket oppsett får jeg for 8,5 k ? (Jeg finner ikke oppsettet til olestokk, med mindre du snakker om det i tredje post :p)

 

Hvis det er noe å spare med å sette ned hardisken til 1TB, eller bytte SSDen til 90gb, så gjør jeg gjerne det, hva enn så måtte til :p

Endret av DahPain
Lenke til kommentar

Det siste forslaget ser etter min mening ut til å gi meget mye for pengene. For en gangs skyld er det ikke lagt inn en psu på et par kilowatt som spiser opp halve pcbudsjettet.....fordi det er tøfft....de aller fleste "fjortis" oppsettene jeg ser her på forumet har unormal kraftig psu i forhold til hva pcen faktisk trenger....altså unødvendig dyre psuer.

 

Det eneste jeg ville gjort noe med er større lagringsdisk og 16 i stedet for 8 GB når ram alikevel er så billig.

 

Har nærmet meg opp mot 8gb ram forbruk når bf3 spilles og masse programmer og slikt kjører i bakgrunnen 3-400 synes jeg det er verd for å være på den sikre siden ved å ha 16GB ram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, av alle uvanene i "fjortisoppsett" er ikke å kjøpe for kraftig PSU det verste akkurat. Mye bedre det enn en som er for svak. Du kan nok få det samme oppsettet noe billigere, men så må du nok knote litt mer for å få shipping i orden. Newegg er et fint sted for datadeler.

 

Til trådstarter: En casemod er ikke noe man kjøper, det er noe man lager. Hence "mod". 15 tusen er veldig mye for en PC, og det er nok lurere å heller bruke ~4 så oppgradere om et år eller 2. Men om du må, så kan du jo alltids gå cluster-ruten. Selv om det muligens ikke er ideelt med tanke på Windows og spill.

Lenke til kommentar

Dette får du for 8.5K:

 

post-227710-0-89021300-1336567421_thumb.png

 

(Du hadde ikke lagt til OS, så da gadd jeg ikke, du må også legge til kabinett selv!)

 

Der bra ut det, eneste er at jeg glemte OS, så jeg trenger 900 til det -.- Det hadde også vært bedre med litt billigere SSD, fordi 500gb med hardisk er i min bruk altfor lite.. Kan du lage et nytt :blush:

 

Nja, av alle uvanene i "fjortisoppsett" er ikke å kjøpe for kraftig PSU det verste akkurat. Mye bedre det enn en som er for svak. Du kan nok få det samme oppsettet noe billigere, men så må du nok knote litt mer for å få shipping i orden. Newegg er et fint sted for datadeler.

 

Til trådstarter: En casemod er ikke noe man kjøper, det er noe man lager. Hence "mod". 15 tusen er veldig mye for en PC, og det er nok lurere å heller bruke ~4 så oppgradere om et år eller 2. Men om du må, så kan du jo alltids gå cluster-ruten. Selv om det muligens ikke er ideelt med tanke på Windows og spill.

 

Hmm, det står "casemods" på komplett, men jaja :p Jeg vet det er mye, men fyren jeg kjøper til har lyst å toppe alle de andre :p

Lenke til kommentar

Nja, av alle uvanene i "fjortisoppsett" er ikke å kjøpe for kraftig PSU det verste akkurat. Mye bedre det enn en som er for svak. Du kan nok få det samme oppsettet noe billigere, men så må du nok knote litt mer for å få shipping i orden. Newegg er et fint sted for datadeler.

 

Til trådstarter: En casemod er ikke noe man kjøper, det er noe man lager. Hence "mod". 15 tusen er veldig mye for en PC, og det er nok lurere å heller bruke ~4 så oppgradere om et år eller 2. Men om du må, så kan du jo alltids gå cluster-ruten. Selv om det muligens ikke er ideelt med tanke på Windows og spill.

 

 

en for "stor" psu til en "liten" pc blir som å kjøpe elkjøp pc med core i7 cpu og ett eller annet oem jalla skjermkort med HELE 2 Gig med ram...som den ikke kan bruke for gpuen er for svak. Store tall selger...så 1000w selger bedre enn 5-600w selv om pengene til overs ved en 600w i stedet for en 1000w, kunne gjort det mye bedre om det heller hadde brukt pengene på en bedre gpu

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trenger ikke mer enn 550W før man skal ha crossfire/SLI, eller 690/7990.

 

Jeg ville droppet SSD og heller valgt 7870 eller 7950. Får mere glede av det enn SSD.

 

Tenket faktisk litt på det samme jeg også, vil forskjellen være så utrolig stor? Jeg har vanlig HDD på min bærbare, og den starter skamfort, men gjerne den blir treg så fort jeg stapper mye inn på den??

Lenke til kommentar

Skaff en 1TB disk som er litt rask, sist jeg sjekket får du ikke noe mer for pengene om du går noe lavere enn det. Bare pass litt på hva du installerer på maskinen, så skal ting gå fint.

Windows vil bli tregere over tid, sånn er det bare, men det kan ta en stund om du passer på litt. :)

 

Skaffet meg nylig en SSD, og det er virkelig merkbar forskjell fra min "gamle" Samsung Spinpoint. Deilig at den starter opp litt fortere osv, men om det er verdt 1000kr som kunne ha blitt brukt på noe annet hardware, vil jeg ikke si at det er verdt det.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Skaff en 1TB disk som er litt rask, sist jeg sjekket får du ikke noe mer for pengene om du går noe lavere enn det. Bare pass litt på hva du installerer på maskinen, så skal ting gå fint.

Windows vil bli tregere over tid, sånn er det bare, men det kan ta en stund om du passer på litt. :)

 

Skaffet meg nylig en SSD, og det er virkelig merkbar forskjell fra min "gamle" Samsung Spinpoint. Deilig at den starter opp litt fortere osv, men om det er verdt 1000kr som kunne ha blitt brukt på noe annet hardware, vil jeg ikke si at det er verdt det.

 

Jeg har mye rart på pcen jeg :dribble: Neida jeg bare tuller, men kunne jeg da gått for en 2TB 7200 RPM, de er ganske billige også, vil pcen min starte opp uhorvelig tregt?

Lenke til kommentar

Tragisk å bruke konfirmasjonspenger til PC. Spar pengene

Han kan vel bruke pengene på hva han vil? Syns det er barnslig å komme inn å kommentere hva han bruker konf pengene på når han bare spør etter hjelp til å kjøpe pc.

 

Slår meg enig i den der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...