Gå til innhold

[Løst] Konfirmasjons pc 15-16 k


Anbefalte innlegg

God kveld kjære lesere(kjenner jeg begynner å gå tom for hilsener :p) Greia er at en venn av meg skal ha ny pc til konfirmasjonen. Han vil bruke 15-16 på kabinett pluss innmat. Han kommer for det meste til å game/redigere, og vil at pcen ser gudd ut.. Så gjerne noe bra stasj inni, jeg regner med at 680 klarer å presses inn i budsjettet, og at gjerne et halvfett kabinett med noen kule casemods. Spy ut ;)

 

-DahPain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å tenke litt på nødvendigheten av dette for en konfirmant. Blir det ikke litt mye?

 

post-227710-0-23028000-1336510448_thumb.png

 

Det der pluss ett kabinett h*n liker.

 

Kan jo se på Corsair Vengeance C70 som kommer snart.

 

@Tastatur: Minnebrikkene vil krasje i Noctuaen. Hovedkortet kan ikke overklokke prosessoren.

Endret av olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg komme å være skikkelig negativ, men jeg bare minner deg på det. Du kommer til å angre skikkelig på at du brukte så mye penger på en PC/eventuelt alle pengene du fikk.

Du kommer virkelig til å trenge disse pengene nå bor på hybel eller blir student generelt.

Jeg anbefaler deg heller da å bygge en PC til rundt 7-9K.

:)

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg komme å være skikkelig negativ, men jeg bare minner deg på det. Du kommer til å angre skikkelig på at du brukte så mye penger på en PC/eventuelt alle pengene du fikk.

Du kommer virkelig til å trenge disse pengene nå bor på hybel eller blir student generelt.

Jeg anbefaler deg heller da å bygge en PC til rundt 7-9K.

:)

 

Det er akkurat det jeg gjør, men jeg fikk så lite til konfirmasjonen. :p

Lenke til kommentar

Skjer med det a? Alt er jo ti ganger billigere i utlandet, er det noen måte jeg kan bestille det fra utlandet, uten at frakt/toll kommer på ti tusen?

 

Momsen kommer på 25% uansett. I tillegg mister du 5 års reklamasjon, og du er rett og slett Fuck'd hvis noe går galt med en del.

Lenke til kommentar

Skjer med det a? Alt er jo ti ganger billigere i utlandet, er det noen måte jeg kan bestille det fra utlandet, uten at frakt/toll kommer på ti tusen?

 

Momsen kommer på 25% uansett. I tillegg mister du 5 års reklamasjon, og du er rett og slett Fuck'd hvis noe går galt med en del.

Hmm, da skiter jeg i det :p

 

Jeg (til meg selv) tenker på denne, vet jeg har hoppet litt fram og tilbake, men jeg tror dette kan være det beste tilbudet. Kunne du sett litt på det for meg

Lenke til kommentar

Dropp slike ferdigpakker. :)

Det er sånne svar ingen liker :p

Jeg er ikke helt svart når det gjelder pc lenger, og jeg følte akkurat den pakken der var et godt kjøp. Skermkorter er jo bra, samme er prossesoren. Det eneste jeg så litt på var hardisken, som har en litt tregere skrivehastiget enn normalt. Kabinetter blir kanskje også litt lite? Kom med noen gode argumenter, så kanskje jeg styrer unna. Men i mine øyer, er dette er røverkjøp..

Lenke til kommentar

Strømforsyninga er det laveste man kommer som man fortsatt kan kalle strømforsyning, det som er dårligere kalles "bombe".

 

Grafikkortet er nå temmelig "gammelt", det har rett og slett ikke noe å gjøre på markedet nå som 28nm GPUene har kommet ut.

 

Hovedkortet har P67 chipsett, som betyr at det ikke har mulighet for bruk av IGP, heller ingen Intel SRT.

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Strømforsyninga er det laveste man kommer som man fortsatt kan kalle strømforsyning, det som er dårligere kalles "bombe".

 

Grafikkortet er nå temmelig "gammelt", det har rett og slett ikke noe å gjøre på markedet nå som 28nm GPUene har kommet ut.

 

Hovedkortet har P67 chipsett, som betyr at det ikke har mulighet for bruk av IGP, heller ingen Intel SRT.

 

Nei men faen da.. Det hadde vært et skambra kjøp, fordi mus, tastatur, og musematte var inkludert.. Jeg får vell uansett ikke bedre enn det til 9000?

 

EDIT: En venn av meg er alltid helt uening i det du sier, og siden det står du bare er 16 år, hvor får du allt denne kunnskapen fra :p?

Endret av DahPain
Lenke til kommentar

Olestokk har nok rett. :)

Du sparer ikke stort med denne pakken, og stort minus med daterte deler.

 

Har man interesse, så får man lett gode kunnskaper. Sitter garantert en fyr på 12 år som kan mer om dette enn noen av oss.

 

 

EDIT: Du får det samme som er i den pakken, til en lavere pris en CDON. 10200 på komplett, garantert en del lavere på dustin, hvertfall om man kjenner noen med studentrabatt. Og man kan enkelt finne noe bedre enn den pakken til samme pris.

Endret av Knut Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En venn av meg er alltid helt uening i det du sier, og siden det står du bare er 16 år, hvor får du allt denne kunnskapen fra :p?

 

Jeg legger kanskje litt mye i det jeg sa der, men det er jo fakta.

 

Den såkalte "kunnskapen" har jeg vanskeligheter med å peke ut jeg har fra. Men en del kommer fra pålitelige kilder som for eksempel Anandtech. Det handler bare om å lese seg opp på temaet.

 

Edit: Er det noe spesifikt vennen din er uenig i? Jeg kan jo prøve å beskrive bedre eller sette det i ett annet lys :)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

En venn av meg er alltid helt uening i det du sier, og siden det står du bare er 16 år, hvor får du allt denne kunnskapen fra :p?

 

Jeg legger kanskje litt mye i det jeg sa der, men det er jo fakta.

 

Den såkalte "kunnskapen" har jeg vanskeligheter med å peke ut jeg har fra. Men en del kommer fra pålitelige kilder som for eksempel Anandtech. Det handler bare om å lese seg opp på temaet.

 

Edit: Er det noe spesifikt vennen din er uenig i? Jeg kan jo prøve å beskrive bedre eller sette det i ett annet lys :)

Oki, jeg prøver å holde meg fint opptatert selv, men det virker som du har en database inni hode ditt som rapper opp alt informasjon med en gang du ser en del, haha ;) Men er buildet sånn at jeg vill legge merke til at det er "dårlig"

Olestokk har nok rett. :)

Du sparer ikke stort med denne pakken, og stort minus med daterte deler.

 

Har man interesse, så får man lett gode kunnskaper. Sitter garantert en fyr på 12 år som kan mer om dette enn noen av oss.

 

 

EDIT: Du får det samme som er i den pakken, til en lavere pris en CDON. 10200 på komplett, garantert en del lavere på dustin, hvertfall om man kjenner noen med studentrabatt. Og man kan enkelt finne noe bedre enn den pakken til samme pris.

 

Er du virkelig sikker på det, for det tviler jeg veldig sterkt på, jeg føler den lett hadde gått over, iallefall på komplett, send meg en handleliste på komplett, så tar jeg en skikk på den imorra :p

Lenke til kommentar

Kom til 10800kr på Dustin, men det var med ett Z77 hovedkort, ett Asus GTX 580 og en Seagate HDD.

 

Oki, jeg prøver å holde meg fint opptatert selv, men det virker som du har en database inni hode ditt som rapper opp alt informasjon med en gang du ser en del, haha Men er buildet sånn at jeg vill legge merke til at det er "dårlig"

 

Har en database, der skolegangen skulle vært :p

 

Builden er ikke direkte dårlig, jeg pekte heller ut svake punkter. Det blir som når noen sier de er fornøyde, da tenker jeg alltid; "men du kunne hatt det bedre for samme eller mindre pris..." :whistle:

 

Kan jo for eksempel fordype meg i grafikkortet. Hvis man ser på prisen av GTX 580 i butikkene vil det koster nesten 300kr mer enn HD 7870. HD 7870 er Basert på 28nm som gjør at den krever mindre strøm, produserer mindre varme og har mulighet for langt høyere overklokk. Hvis man ser på varmeutvikling kan det også sammenlignes med støy, ett kort som lager mer varme vil lage mer lyd, ett kort som lager mindre varme vil lage mindre lyd. Når det kommer til Ytelsen så oppnår man ca. samme ytelse med ett HD 7870 som man oppnår med ett GTX 580. Hvis jeg skal oppsummere kan jeg si at HD 7870 er ett mye bedre kjøp enn GTX 580.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom til 10800kr på Dustin, men det var med ett Z77 hovedkort, ett Asus GTX 580 og en Seagate HDD.

 

Oki, jeg prøver å holde meg fint opptatert selv, men det virker som du har en database inni hode ditt som rapper opp alt informasjon med en gang du ser en del, haha Men er buildet sånn at jeg vill legge merke til at det er "dårlig"

 

Har en database, der skolegangen skulle vært :p

 

Builden er ikke direkte dårlig, jeg pekte heller ut svake punkter. Det blir som når noen sier de er fornøyde, da tenker jeg alltid; "men du kunne hatt det bedre for samme eller mindre pris..." :whistle:

 

Kan jo for eksempel fordype meg i grafikkortet. Hvis man ser på prisen av GTX 580 i butikkene vil det koster nesten 300kr mer enn HD 7870. HD 7870 er Basert på 28nm som gjør at den krever mindre strøm, produserer mindre varme og har mulighet for langt høyere overklokk. Hvis man ser på varmeutvikling kan det også sammenlignes med støy, ett kort som lager mer varme vil lage mer lyd, ett kort som lager mindre varme vil lage mindre lyd. Når det kommer til Ytelsen så oppnår man ca. samme ytelse med ett HD 7870 som man oppnår med ett GTX 580. Hvis jeg skal oppsummere kan jeg si at HD 7870 er ett mye bedre kjøp enn GTX 580.

 

Oki :) Jeg har nå (grunnet dere) gått ifra thoren fra cdon :p Men greia nå er at når jeg ikke får med mus n shit, så frister det sånn å kjøpe m90,k90,vengeance 1500. Det blir ekstremt dyrt, men jeg klarer ikke styre unna.. La oss si det sånn, hvor mye får jeg får 8500, kun innmat, uten kabinett?

 

Bare søk opp delene på komplett, så ender du på 10200kr. Harddisken hadde dem ikke, og tok annen 8GB ram. Var dog uten OS, da det er lett å få tak i på andre måter. Blir jo litt mer med Win7.

 

Ok, gjerne det var for godt til å være sant xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...