Gå til innhold

Merkelig problem med R9800

Anbefalte innlegg

Hadde først et 128 mb kort som fungerte veldig bra på det meste, blant annet C&C Generals

Nå prøvde jeg Generals for første gang etter jeg satt i det nye kortet av samme type, bare med 256 mb minne istede....og nå lagger det som bare pokker når eg kommer inn i menyen osv.

Det stopper kun å lagge når jeg slår av AA/AF., men ser da tydelig at AA ikke er med å rette ut kanter......(kjører spilelt i 1600x1200)

Er det noe i veien med kortet som ikke takler spiller slik som 128 mb modellen gjorde?

Resten av specsene på maskinen finner dere i signaturen min :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt nettopp Aperture Sizen Back til 64 mb men ingen endring i Generals....det hakkers om fy.......skjønner ikke hvordan dette er mulig :shrug::(

da er jeg ikke sikker..

har du lastet ned eller innstalert mye på den disken du har generals på

slik at du trenger en defragmantering..

ps:fin hjemmeside du hadde... :wink:

Lenke til kommentar
Satt nettopp Aperture Sizen Back til 64 mb men ingen endring i Generals....det hakkers om fy.......skjønner ikke hvordan dette er mulig :shrug::(

da er jeg ikke sikker..

har du lastet ned eller innstalert mye på den disken du har generals på

slik at du trenger en defragmantering..

ps:fin hjemmeside du hadde... :wink:

Takk for det :)

Jeg la Generals i en egen mappe jeg lagde.....kan det være feilen?

Lenke til kommentar
byttet du fra 128 til 256 mb ram?

Det med 128mb var delvis defekt (hardware problem) så byttet jeg det i et makan med 256 mb for bare en 600 kr ekstra

Oki, hvor var det du hadde kjøpt det? på komplett? hvis det er så så vurderer jeg å gjøre det samme, virker som om det er noe med mitt og.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Radeon 9800 pro kortet hos digitalimpulse.no

Lurer på om det ikke er noe i veien med dette kortet OG.......skal jo ikke lagge i Generals......... :shrug:

PS: MrLee aperture sizen er hvor mye system minne du beslaglegger for å backe up skjermkortet....jo mindre minne du har på skjermkortet jo merer kan du ta av system minnet, men system minnet er mange ganger tregere enn videominnet, men har aldri hørt noe om matching :roll:

Noen som vet hvor www.digitalimpulse.no ble av....finner ikke nettsiden igjen og sitter med et skjermkort som ser ut til å være defekt :o har ingen annen konklusjon......

og når jeg setter av all AA/AF samt trueform vsync osv og kjører unreal2003 med 1280x1024 oppløsning med allt av detaljer på normal har jeg bare 50-60 fps

Kan det se ut som om det er en alvorlig hastighetsproblem med kortet mitt?????

Lenke til kommentar

Takker for tipset, men det står alt som har med AGP og gjøre på....tok en titti biosen og og alt er som det skal.......

128 mb kortet fikk ikke Generals til å lagge i det heletatt, men dette nye 256 mb versjonen lagger som bare fy....

Det er også streker i de menybarene som er i begynnelsen av Generals.......høres det ut som feil på kortet?

Oppnår også veldig lav fps i unreal2003 synest jeg :-/ noen forslag?

Lenke til kommentar

og når jeg setter av all AA/AF samt trueform vsync osv og kjører unreal2003 med 1280x1024 oppløsning med allt av detaljer på normal har jeg bare 50-60 fps

Kan det se ut som om det er en alvorlig hastighetsproblem med kortet mitt?????

Hvilken test kjørte du?

Noen forslag anngående Generals.

Pass på at du kjører siste patch og lukk alle programer før du starter spillet. Hvis problemet forsatt er der kan du prøve å resinstallere spillet.

Det er ingen andre spill du har dette problemet?

Lenke til kommentar

Synest jeg har litt lav fps i unreal2003, men ellers er det bare generals jeg har opplevd lagg i.

Aperture sizen min er på 64 mb...det er vel ok sant? siden jeg har 256 mb minne på skjermkortet tror jeg ikke jeg trenger mere......eller ville det være bedre å sette den på 32 mb?

Skal se om jeg finner en ny patch til generals ogs e om det gr bedre...kjører på første versjonen nå.....teite bnet oppdateringen funker jo aldri allikavel :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...