jitte Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Jeg har nylig bestilt nye bærearmer til fruens bil, og tenkte jeg skulle skifte dem til helgen. Imidlertid har ikke endeleddene mutter, slik jeg er vant til. Av utførelsen ser det ut som om de bare skal "klikkes" på plass, men siden jeg aldri har skiftet denne type endeledd før er det greit å få litt tips. Har tenkt til å smelle det ut med en vanlig brytegaffel fra Biltema, men trenger jeg noe spesielt for å få det på plass igjen? Glemte fila... Lite a propos... Suzuki skulle ha 1600 kroner per bærearm. Bestilte dem på ebay fra Taiwan, gratis frakt, 574 kroner for begge to, levert på døra fem dager etter bestilling... ufattelig... Endret 8. mai 2012 av jitte Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Det må vel være en tverrbolt som låser denne fast i et spor? Kan ikke se for meg at den bare skal holde seg på plass av..."ingenting" :-) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Blander sammen bærebru og endledd her du nå? Når bærekula ser slik ut og ikke har gjenger så sitter den skrudd fast ned en gjennomgående bolt ved siden av for og klemme dette sammen, det ser du med en gang. Best å bruke en meisel og slå inni i siden for å utvide åpningen så du får ut kula lettere 1 Lenke til kommentar
jitte Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Endeleddet sitter fast på bærebrua, måtte kjøpe hele greia i en del (hvis jeg har oversatt riktig da... den heter "control arm" på engelsk...). Har ikke hatt av det som sitter på bilen, så hvis det er en låsebolt så regner jeg med at jeg ser det med en gang ja. Tenkte ikke på det faktisk, takk for tips Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Blander sammen bærebru og endledd her du nå? Når bærekula ser slik ut og ikke har gjenger så sitter den skrudd fast ned en gjennomgående bolt ved siden av for og klemme dette sammen, det ser du med en gang. Best å bruke en meisel og slå inni i siden for å utvide åpningen så du får ut kula lettere Ikke helt uvanlig at biler nu til dags har bro komplett med endeledd Har det på min Vectra C. Såvidt jeg kan se på min er det ikke mulig å separere delene. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Blander sammen bærebru og endledd her du nå? Når bærekula ser slik ut og ikke har gjenger så sitter den skrudd fast ned en gjennomgående bolt ved siden av for og klemme dette sammen, det ser du med en gang. Best å bruke en meisel og slå inni i siden for å utvide åpningen så du får ut kula lettere Ikke helt uvanlig at biler nu til dags har bro komplett med endeledd Har det på min Vectra C. Såvidt jeg kan se på min er det ikke mulig å separere delene. Komplett bærebru med bærekule ja, endeleddet har jo ingenting å gjøre med bærebrua. Såklart er det mulig å skifte ut kun endeleddet, men ikke kun bærekula da denne sitter fast i bærebrua Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Komplett bærebru med bærekule ja, endeleddet har jo ingenting å gjøre med bærebrua. Såklart er det mulig å skifte ut kun endeleddet, men ikke kun bærekula da denne sitter fast i bærebrua Ja, selvsagt. Måtte lese tre ganger før jeg så skrivefeilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå