LMH1 Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Har noen formening om denne prosessoren er noe særlig å overklokke med tiden? Er klar den ikke har ulåst mutiplikator, men når den kun er på 65 watt og 2.8 Ghz så kan det være den ellers er lik i7-3770 bare klokket litt lavere om man er heldig så klart. Eller hva tror dere? Må man få gullchip for å klare i5-3450S @ 4.4 ghz? Endret 8. mai 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Tror du skal ha litt mer enn en gullchip for å få tak i en Ivy Bridge som takler nesten 150MHz baseclock... Grunnen til at man må ha ulåst multiplier for å overklokke LGA1155 er fordi base clock ikke lar seg overklokke mer enn ~5MHz ettersom det skaper problemer med SATA- og PCIe-kontrollerene som bruker base clock. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Men før var det core i5 2500k som overklokket best til prisen. Er det nå i5 3570k eller er det fremdeles i5 2500k? Det var først sepekulasjoner at ivybrige ikke var så god til overklokking alikevell men vet ikke om det har blitt endelig bekreftet. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 SB er nok den beste med tanke på varme Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Varme er å ungås om nødvendig. Grunnen jeg håper på ivybride vil gjøre det bedre en sandybrige er å ha mere å gå på, samtidig som jeg ikke trenger å kjøpe kraftigere kjøler en Noctua NH-D14 eller PHANTEKS PH-TC14PE som begge er veldig gode på luftkjøling. Jeg vet det vil bli vanskelig å klare 5 Ghz uavhenging prosessor, det ikke på grunn av varmen men teknologien. Men jeg lurer på hvilken prossessor som sansynlignok er både billig og klokker best her. Ut i fra http://www.tomshardware.co.uk/forum/275467-11-2500k-3570k virker det som 2500k er fremdeles best, men jeg vet ikke om det er på grunn av hovedkort eller prosessoren. Størst sansynlig prosessoren men vet ikke det sikkert nå som ivybride er såpass ny kan det være en bug bland de nyeste C0? Godt mulig det kommer en D0 som er hakket bedre? Endret 9. mai 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Beste er SB pga IB lager mer varme en SB. En her på forumet forklarte dette godt med at cpu-flaten du ser og det under den, er det et lite mellom rom som gjør at det samler varme der eller noe slikt. Så IB vil lage mer varme som igjen gjør at du ikke får klokket så mye som du feks kan med SB. Men husk, hver chip er forskjellig. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Men har intel gjort dette bevist fordi intel vil selge ut sandy brigde? Fordi da vil alle overklokkere gå for sandy brigde? I så fall er det tåplig. Men er ikke noe overraskende om intel først utsatte ivybrigde. Så kan godt være intel gjorde dette på alle prosessoene. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Det vet jeg ikke noe om. Men dem får jo solgt alle SB CPUene sine på denne måten da Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Men har intel gjort dette bevist fordi intel vil selge ut sandy brigde? Fordi da vil alle overklokkere gå for sandy brigde? I så fall er det tåplig. Men er ikke noe overraskende om intel først utsatte ivybrigde. Så kan godt være intel gjorde dette på alle prosessoene. Sannsynligvis har Intel lagt inn tid og ressurser for å hindre at Ivy Bridge klokket betydelig dårligere enn Sandy Bridge. Ivy Bridge er fortsatt et skritt fremover siden man får bedre stock-ytelse, like bra klokket ytelse og PCIe 3.0-kontroller, men prishoppet er ikke verdt det fra Sandy Bridge. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Men tror du sokkel 1550 antakelig vil bli veldig mye bedre her? så da kan det godt være den tilsvarer en i7 3770k @ 6 Ghz eller noe slikt? Er ikke godt å si om den vil hete i8 4700k eller noe slikt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hvem vet? Tror vi bare får mindre forbedringer ytelsesmessig og nedkutting av strømforbruket inntil AMD kommer med noe som truer Intels markedsledelse. Kan godt hende vi får en situasjon der "value"-modellen får begrenset overklokking, og du må betale for Extreme Edition for å få den beste overklokkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå