danielwt Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hei, jeg har nettop flyttet alle sparepengene mine til yabank høyrente konto etter mye søking rundt om for å sjekke omdømme til banken. Yabank virket som en seriøs og meget gunstig bank, men da jeg så "Terra Gruppen" oppført på deres nettbank ble jeg en smule engstelig for om mine penger virkelig er trygge hos yabank. Mitt spørsmål er derfor, har jeg noe frykte? er pengene mine trygge? har noen noe personlig erfaring med yabank? er det noen grun till IKKE å bruke yabank? det står de er medlem av bankenes sikkerhetsfond, daranterer da bankenes sikkerhetsfond for 2 millioner under alle omstendigheter, eller er det spesifike krav som stilles? Takk Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg har selv sparekonto i Yabank. Ingen grunn til bekymring for dine penger. I hvert fall ikke for de første to millionene dine. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Yabank er nok en seriøs bank. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Som Mythos er inne på så er du rimelig trygg når det gjelder norske banker. Bankgarantifondet sikrer deg om banken skulle få økonomiske problemer. Jeg har vært med Yabank sinden begynnelsen p.g.a renten, og de hadde da en nettside som lignet mest av alt en pølsebod, og kommunikasjonen gikk igjennom et mail-system som virket halvferdig. Ting fungerer mye bedre nå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Si meg, grunnen til at du tviler på seriøsiteten er at YaBank samarbeider med Terra-gruppen på ett eller annet vis? Terra-gruppen er en av de største bankaktørene der ute, og driver/eier jo flertallet av de tradisjonelle lokalsparebankene. En underavdeling av Terra drev med litt kreativ finansrådgivning opp mot noen kommuner, det gjør ikke at Terra generelt er en useriøs aktør. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Si meg, grunnen til at du tviler på seriøsiteten er at YaBank samarbeider med Terra-gruppen på ett eller annet vis? Terra-gruppen er en av de største bankaktørene der ute, og driver/eier jo flertallet av de tradisjonelle lokalsparebankene. En underavdeling av Terra drev med litt kreativ finansrådgivning opp mot noen kommuner, det gjør ikke at Terra generelt er en useriøs aktør. Jeg kan tenke meg at det er Terra navnet han reagerer på. Mange som hører "Terra" tenker umiddelbart på uforståelige amerikanske huslån som kun nord-norske kommuner tør å investere i, selv om det som du sier bare var en underavdeling som holdt på med dette. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg bruker YaBank som hovedbank, og i motsetning til de fleste andre banker har jeg ikke et vondt ord å si om Yabank. Lenke til kommentar
KS Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Greia med Terra-gruppen er at bankene i dette samarbeidet, deler på kostnadene til et felles it-system (og den del annet). Kan tenke meg at en liten og forholdsvis ny bank som YaBank har en del fordeler ved å samarbeide med Terra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå