Gå til innhold

[Løst] PowerColor Radeon HD 7870 PCS+ 2GB

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet at PowerColor Radeon HD 7870 PCS+ 2GB

cceb4730-751c-4060-be6f-b65a82b53b15.300x225.jpg

Er ca en 2,5 ganger så kraftig som HD6850 som er ca 24 cm langt.

Det jeg lurer på finnes det kraftig kort en dette i den størrelsen over?

Tror dere denne støyer noe særlig over HD6850?

Er det feil argument å påstå at dette HD7850 skjermkort er noe dårligere en lengere skjermkort på ytelse?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk på det er store prisforskjeller mellom GTX 680 og PowerColor Radeon HD 7850 2GB GDDR5.

Men det jeg lurer på tror du det fysisk er mulig å overklokke denne til over dobbelt så kraftig som HD6850 eller er det lite sansynlig både med kjøling og pris?

Det andre, finnes det kraftigere skjermkort i den størrelsen her? Eller vil det komme om få måneder?

Jeg husker lite når HD6850 og HD 6870 dukket opp men de ble vel omtrent samme størrelse.

Tror du vi må under 28 nm for å få plass til HD 7870 chip her i den størrelsen? Rundt 25 CM lengde?

Hvor langt ned er det antatt mulig å krympe? er det snakk om 8 nm for både CPU/GPU som det ser ut som nå? (Gjelder både AMD/intel og nvidia?).

Lenke til kommentar

Husk på det er store prisforskjeller mellom GTX 680 og PowerColor Radeon HD 7850 2GB GDDR5.

Husk på å nevne pris neste gang i åpningsposten din da?

Men det jeg lurer på tror du det fysisk er mulig å overklokke denne til over dobbelt så kraftig som HD6850 eller er det lite sansynlig både med kjøling og pris?

Fysisk mulig? Ja, absolutt, men ikke nødvendigvis uten en heldig brikke og god kjøling.

Det andre, finnes det kraftigere skjermkort i den størrelsen her? Eller vil det komme om få måneder?

GTX 670 skal være kort og kommer nok denne måneden.

Jeg husker lite når HD6850 og HD 6870 dukket opp men de ble vel omtrent samme størrelse.

HD 6850 og 6870 var basert på Barts-brikka begge to, 6850 har blitt nedkuttet.

Tror du vi må under 28 nm for å få plass til HD 7870 chip her i den størrelsen? Rundt 25 CM lengde?

Pitcairn er 30 mm^2 mindre enn Barts

Hvor langt ned er det antatt mulig å krympe? er det snakk om 8 nm for både CPU/GPU som det ser ut som nå? (Gjelder både AMD/intel og nvidia?).

I dag påstår man grensa blir 5nm, men man finner nok en løsning så Moore's Law opprettholdes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Virker nesten ut som Gigabyte Radeon HD 7850 OC 2GB GDDR5

PCI-Express 3.0, "Windforce 2X", 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort er den kraftigste per dags dato med lengde på 24 CM er det snakk om 1.9 ganger raskere en HD 6850? Siden denne nesten er som HD7870 på ytelse i standardklokk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Virker nesten ut som Gigabyte Radeon HD 7850 OC 2GB GDDR5

PCI-Express 3.0, "Windforce 2X", 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort er den kraftigste per dags dato med lengde på 24 CM er det snakk om 1.9 ganger raskere en HD 6850? Siden denne nesten er som HD7870 på ytelse i standardklokk.

Et 7850 vil aldri være bedre enn et 7870 uten overklokking. Jeg gjentar at et 7870 stock er ca 1.7 ganger kraftigere enn 6850.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...