lofotknut Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Jeg har nå skaffet meg winxp , og alt virker utmerket unntatt tv utgangen. Jeg får valgt tven i skjerminnstillingen , men når jeg klikker så flimrer bare skjermen litt og så er jeg tilbake i vanlig tilstand......har installert 23.11 versjon av nvidia.. jeg har et riva tnt2 ultra skjermkort(woooow!) prøvd tvtool 5.53 , og der får jeg kobla til tven,men etter en stund kommer meldingen : "there seems to be problems with your user data " Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?? en annen ting: hvordan får jeg på ATA-100 ??er det noe særlig forskjell på ytelse?? i bios står det ata33 på harddisk. jeg finner ingen instillinger i bios som kan endre dette...jeg har en ata100 kompatibel disk, (ibm deskstar 60gxp), og også hovedkortet støtter det.. jeg får også titt og ofte opp en stygg bluescreen i winxp, det står det er noe galt med en enhet på maskina..hvordan finne ut hvilken enhet som klikker?? i feilrapporten står det noe om BCP ...tjaaaaa Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Når det gjelder skjermkort, prøv en annen driver f.eks. 21.83 (har hørt en del stygt om 23.11, veit ikke om det er sannt da....) Bruker du ATA66/100 kabel? Hvis disken takler 66 el. 100 og hovedkortet gjør det, og du har en 66/100 kabel skal den finne det automatisk (hvis du har gal kabel vil du ofte i oppstarten få opplyst om at du ikke har riktig kabel hvis du bruker ata33 kabel... (ATA33 kabel = 40 "ledere" (lederne er relativt tykke), ATA100(som er det samme som ATA66) = 80 "ledere" (mange tynne ledere, og ofte fargekode på kontaktene (1 svart, 1 grå og 1 blå). Hvis du lurte....) Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 takk! jeg installerte den driveren du sa og nå funker det! jeg har ATA-100 kabel . er det en spesiell vei kabelen skal tilkobles? hva er pin 15 og pin 16? det er en jumper instilling på harddisken.tror jeg har den på pin 15... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hei! Et lite tilleggsspørsmål fra meg i samme kategorien: Jeg har nesten samme skjermkort som han (TNT2), og TV-OUTen virke fint den. Men er det mulig å få lagt noen "snarveier" slik at en kan skifte mellom TV og monitor lettere (uten å gå den lange omnveien innom Display Properties osv). Husker tidlgere, da jeg brukte Windows98 (og noen andre drivere) var d bare å trykke Ctrl-Alt-T. Hadde vært praktisk å hatt d slik igjen. Noen ideer? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 angående ata100 kabel, blå plugg går i ide1 på hovedkortet, sort går i master harddisk, grå i slave. smetho: det kommer helt ann på hva slags prog du bruker for å få tv-ut. med asus sine drivere er det fortsatt ctrl-alt-t, men det varierer jo fra hvem som har laget kortet og derav hvilke drivere du bruker. tvtool er et bra prog for å få tv ut..med hotkeys. http://www.tvtool.de [ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-02-10 13:23 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 hva i huleste har ATA-100 med TV-ut å gjøre?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå