smort1 Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Vakkert, rett og slett! Nydelige fargetoner og en flott og gjennomført stemning over hele bildeflaten! Sikkert mulig å få til flere forskjellige utsnitt av dette motivet.... (f.eks. et med kraftig kutt nede)! Her stemmer uansett det meste for meg iallefall! 5'er herfra! 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Tar pusten fra meg Tips til forbedringer får noen andre ta seg av 1 Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 En flott HDR dette. Ikke noe å sette fingeren på. Hadde vært artig å se EV'en du bruker her. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Dette er dagens bilde på Akam 09/05/2012 og her er redaksjonesn kommentarer: Man ser ofte ganske kjedelige landskapsbilder på tjenester som denne, sannsynligvis fordi de fleste finner det vanskelig å skille mellom opplevelsen av å være til stede, og hva som gjør at godt fotografi. Det er ikke lett å lage et godt fotografi av en flott naturopplevelse, snarer tvert imot, siden du må distansere deg selv fra opplevelsen, filtrere bort alt annet enn det visuelle, og så sette det som er igjen inn i en ramme som begrenser utsnittet med 99% eller mer. I tillegg må du tenke komposisjon, lys, dybde, forgrunn, bakgrunn, og så videre. De fleste hobbyfotografer vil forlengst har falt av lasset før de kommer i mål. Dagens bilde er ikke et perfekt fotografi, hvis såntno' i det hele tatt finnes, men det er et eksempel på at noen har klart nettopp det vi beskriver ovenfor. Her kommer elementene sammen og danner et spennende skjæringspunkt mellom sjø og land, med dramatikk, ro og drømmende distanse. HDR-effekten er utnyttet til å gi bildet dramatikk og dybde, men spakene er ikke trukket så langt at bildet blur ødelagt og kunstig. Vi sanver noe rom på høyre side - bygningene kommer litt tett oppi bildekanten - men komposisjonen er i det hele tatt bra. Mange ville nok vurdert å lage et panoramabilde av dette, men det ville i akkurat dette tilfellet ødelagt det som er spennende ved bildet, synes vi, ved å klippe bort himmelen og den opprørte sjøen. 3 Lenke til kommentar
barsknos Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Kul himmel, kul skjø, vint komponert, men jeg synes HDR nesten alltid ser kunstig ut, så også her. Spesielt klippen med husene (og husene) ser helt plastikkaktig ut. Hadde vært interessant å se en av de naturlige eksponeringene 1 Lenke til kommentar
Phus28 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Kjempe artig og inspirerende og få tittelen "Dagens bilde"! Takk, Are, for fin omtale :-) Petter Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Tungenes fyr, Randaberg! Flott plass som virkelig kommer til live når været blir ufint! Skal komme meg til Vamp-utekonsert her i august, og det kommer til å bli en spenstig opplevelse! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg